Monday, 5 November 2012

Rahsia pakatan IRAN dengan ISRAEL dan USA

Kita pada hari ini telah diprogram oleh media barat mengenai permusuhan Amerika dan Israel terhadap Iran..tetapi apa yang perlu kita sedar adalah perhubunggan persahabatan antara Iran Israel dan Amerika telah lama terjalin dan hingga kini persahabatan itu masih kukuh dan rapat..apa yang telah diberitahu pada kita adalah kononnya Iran membenci Israel dan telah lama bersedia untuk menghapuskan Negara Zionist ini..Umat Islam juga memandang Iran sebagai Hero yang dapat menentang kuasa Israel dan Amerika..cukup hebat lakonan mereka ini didalam keadaan dunia yang sungguh mengelirukan ini sehingga ramai umat islam yang telah tertipu..  

Persahabatan mereka bermula sejak kerajaan yang diketuai oleh Mohammad Rezā Shāh Pahlavī mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara dan pada masa itu Iran terang terang bekerjasama bersama Israel..selepas itu Reza Shah mula memberi masaalah kepada Israel dan Amerika,akhirnya dia telah digulingkan oleh Revolusi Iran yang diketuai oleh Ayatollah Khomeini dan disokong oleh ejen perisikan CIA,MOSSAD dan MI6..selepas itu bermula lah kekuasaan Golongan Ulamak dan Ayatollah Khomeini menjadi ketua negara Iran yang digambarkan sebagai negara Islamik dan Ayatollah Khomeini mula menyerang dan mengelar Israel dan Amerika sebagai negara Syaitan..Akhirnya permusuhan pun bermula diantara Iran Amerika dan Israel..tetapi seperti yang diketahui semua ini merupakan rancangan dan lakonan yang terancang oleh Golongan Ulamak dan Khomeini ini untuk membangkitkan rasa cinta Umat Islam di Iran dan negara Islam yang lain kepada Ayatollah khomeini..

Iran dibawah pimpinan Ayatollah Khomeini telah mengadakan pakatan sulit bersama Israel apabila peperangan berlaku dengan Iraq pada tahun 1980 hingga 1988 dan pada jangka masa itu Khomeini telah meminta bantuan dari Israel untuk membeli Sejata berteknologi tinggi dan dipercayai hingga ke hari ini kerjasama pembelian senjata masih berlangsung..

According to Dr. Trita Parsi, author of "Treacherous Alliance - The Secret Dealings of Israel, Iran and the United States," (Yale University Press, 2007), Iran's strategic imperatives compelled the Khomeini government to maintain hidden ties with Israel

Israeli construction firms and engineers were active in Iran. Iranian-Israeli military links and projects were kept secret, but they are believed to have been wide-ranging The Observer estimated that Israel's arms sales to Iran during the Iran-Iraq war totalled US$ 500 million annually, and Time Magazine reported that throughout 1981 and 1982, "the Israelis reportedly set up Swiss bank accounts to handle the financial end of the deals.” 

According to the report of the U.S. Congressional Committees Investigating the Iran-Contra Affair issued in November 1987, "the sale of U.S. arms to Iran through Israel began in the summer of 1985, after receiving the approval of President Reagan."These sales included "2,008 TOW missiles and 235 parts kits for Hawk missiles had been sent to Iran via Israel." Further shipments of up to US$2 billion of American weapons from Israel to Iran consisting of 18 F-4 fighter-bombers, 46 Skyhawk fighter-bombers, and nearly 4,000 missiles were foiled by the U.S. Department of Justice, and "unverified reports alleged that Israel agreed to sell Iran Sidewinder air-to-air missiles, radar equipment, mortar and machinegun ammunition, field telephones, M-60 tank engines and artillery shells, and spare parts for C-130 transport planes."Israeli arms deals to Iran continued after the Iran-Iraq war, although sporadically and unofficially. 


Iran Juga seperti negara Arab lain mengunakan khidmat Syarikat minyak Ahli Jemaah Dajjal seperti British Petroleum dan hampir kesemua keuntunggan minyak negara Iran menjadi milik golongan pemimpin dari Ayatollah Khomeini hingga lah ke Mohammad Khatami..(Iran’s petrodollars are now under the direct personal control of Supreme Leader Ali Khamenei,his son,and his most trusted inner circle(golongan Ulamak Syiah).The Khamenei family has taken control of every aspect of Iran’s oil and gas industry, keeping all contracts, agreements and financial transactions away from parliament and the rest of the government.)

BP remains one of the most active major western oil companies engaged in joint-venture energy projects with the Iranian Ministry of Petroleum outside of Iran. In the last five years, BP has begun extracting around 4 million cubic meters per day of natural gas from a field in Britain's North Sea in a 50-50 joint venture with Iran, worth $1 million a day at June 15, 2010 spot prices. And BP operates one of the world's largest gas fields in Azerbaijan in a joint venture with Iran and other foreign oil companies, producing 8 billion cubic meters of gas per year, worth up to a reported $2.4 billion per year..

Some Iranian media had announced on Wednesday that Iran had stopped oil exports to the Netherlands, Greece, France, Portugal, Spain and Italy in retaliation for the EU's oil embargo, but this was later denied by the oil ministry..

Iran juga mempunyai hubungan perdagangan dengan"MusuHnya"Israel..dan perdagangan yang mereka lakukan adalah seperti:

1.Perundingan perkhidmatan kejuruteraan dan pembinaan kilang makanan.
2. Eksport Israel ke Iran berfokus kepada cara pengeluaran pertanian seperti baja organik, paip pengairan bawah tanah,hormon yang meningkatkan pengeluaran susu dan bijirin.
3.Iran juga menjual kepada Israel pistachio, biji gajus dan terutamanya marmar - salah satu industri terbesar di Iran.
4.Iran juga mengimport buah Oren dan epal dari Israel(media reported over the weekend that a senior exporter based in Tehran criticized the government's lack of support of Iranian farmers, saying "Why are we importing apples from Israel? There is no need.")

In November 2000, the Iranian government asked an Israeli company,which built Tehran's sewage pipes 30 years earlier,to visit the country for renovations. 
Shortly afterwards,the assistant director-general of Iran's Ministry of Agriculture visited Israel secretly and stayed at the Tel Aviv Hilton Hotel. He expressed an interest in purchasing irrigation pipes, pesticides and fertilizers.

Iranian money appears to be stronger than the Iranian threat, as dozens of Israeli companies have been holding secret trade relations with the Islamic Republic in recent years.

Pakatan Iran dan Amerika
Pakatan Iran dan Amerika dipercayai telah berlaku sebelum 9-11 dan Iran yang telah mencadangkan kepada Amerika untuk menyerang Afganistan kerana Iran memandang Taliban sebagai musuhnya..Amerika telah menerima cadangan Iran dan bersama sama telah menyerang Afganistan dengan Iran menyumbangkan tenteranya..Buktinya anda boleh lihat sendiri bawah ini..


Mereka terang terang telah mengaku penglibatan Iran dalam serangan keatas Afganistan..jikalau benar ulamak dan pemimipin Iran ini berlandaskan Islam mereka tidak akan berpakat bersama Syaitan iaitu Amerika untuk menyerang saudara seIslam mereka

video

Pakatan yang sama juga berlaku sekali lagi apabila Iran mencadangkan kepada Amerika untuk menyerang Iraq dan mereka telah melaksanakan rancangan itu bersama..
Jikalau benar iran tidak pernah membantu Amerika..maka apa yang perlu kita persoalkan adalah mengapa Iran menjadi negara pertama yang mengiktiraf Hamid Karzai sebagai pemimpin Afganistan,tidakah Iran mengetahui bahawa Hamid Karzai adalah Boneka Amerika di Afganistan??
Hamid Karzai bersama Bush 
Ahmadinejad bersama Hamid karzai
Pekara yang sama dilakukan oleh Kerajaan Iran apabila Nouri al-Maliki menjadi pemimpin Iraq dan Ahmadinejad mengiktirafnya sebagai pemimpin walaupun mengetahui bahawa Nouri al-Maliki adalah boneka Amerika
Ahmadinejad bersama Nouri Al-Maliki
Nouri Al-Maliki bersama G.Bush

video


Saya berharap dengan pendedahan ini kita umat Islam tidak akan ditipu oleh Golongan pemimpin Iran yang menjadi tunggak utama Dajjal untuk memperdayakan umat Islam diseluruh dunia dimana Iran kononya adalah musuh setia Israel dan pejuang bangsa Palestin..Dan jikalau peperangan berlaku keatas negara Iran..saya percaya ia adalah satu lakonan terhebat Golongan ini dan Ahli Jemaah Dajjal dari Iran Israel dan Amerika telah menggunakan wartawan dan media massa untuk membuat kebohongan dan menipu dunia agar berfikir mereka adalah musuh sejati masing masing..

Saya juga yakin bahawa peperangan ini pasti akan berlaku kerana Israel ingin menguasai Dunia dan ingin mengunakan Iran sebagai Caturnya untuk menewaskan dan menjatuhkan pengaruh Amerika..berkemungkinan perang ini akan berlaku selepas Obama memenangi pilihan raya,kerana Obama telah dilantik untuk menjadi kambing hitam yang dipersalahkan ke atas kejatuhan Amerika supaya dunia dapat melihat seorang kulit hitam lah yang telah menjahanamkan negara yang terkuat didunia ini..

Saya juga berpendapat bahawa lakonan perang ini juga perlu dilaksanakan supaya dunia Islam dapat melihat bahawa negara yang berfahaman Syiah sahaja lah yang telah berjaya dalam menghancurkan negara Syaitan yang telah lama menjadikan Umat Islam sebagai mangsa..dan saya juga berpendapat seperti Mustafa kamal Attartuk diturki dahulu(Ahli Freemason)Iran juga akan mempunyai seorang hero yang akan digelar sebagai Imam Mahdi dan telah menewaskan Amerika Syaitan ini..dan Umat Islam sekali lagi akan tertipu dengan Rancangan Ini..Imam Mahdi yang palsu ini pula adalah daripada fahaman Syiah yang akan menawan hati Umat Islam yang sangat teringinkan kemenangan terhadap musuh mereka iaitu Amerika..

Nabi bersabda “ Dajjal akan diikuti oleh 70,000 yahudi dari kota Isfahan(Nan),mereka memakai Al-Tayalisah”.Hadis riwayat muslim.Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi..


Berhati hati lah saudara Islamku agar tidak terperdaya dengan Fitnah Dajjal dipenghujung Akhir Zaman ini..dan kita perlu berdoa pada Allah SWT agar Rakyat Iran yang tidak berdosa terutamanya kanak-kanak akan selamat dari malapetaka yang akan dihadapi oleh mereka tidak lama lagi..Sekian Wasalam..

15 comments:

  1. Mcm ner En.Khalid tahu bahawa obama akan menang??

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100% seperti yang saya fikirkan.

      Delete
  2. kerana saya rasa masih byk lg tugasan yang perlu dilaksanakan oleh Obama untuk Illuminati..seperti mengakibatkan kejatuhan Ekonomi dan pengaruh Amerika..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow... ramalan anda nampaknya betul 100%... jadi saya nampaknya bersetuju dengan artikel anda 200%

      Delete
    2. Bukan tu je... USA dan Israel bekerjasama untuk menubuhkan Republik Persekutuan Israel Raya!!!

      Delete
  3. Barack Obama won 52.9 percent of the votes in the presidential election. But that is not why he is President of the United States. He sits in the White House for one reason and one reason only: Barack Obama was Rothschild’s Choice.

    Even more startling is the goal that Rothschild’s man has been assigned by Illuminati "chieftains" to accomplish. That goal is nothing less than the systematic dismantlement and destruction of America and its occupation by a Jewish-run Mafia. Barack Obama was chosen to become the first leader of a Jewish-ruled New World Order.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes my fren..all decision has made by 'the hidden hand'..

      Delete
  4. kalau anda percayakan ramalan seseorang....semak balik rukun iman anda...

    ReplyDelete
  5. bro... buka la minda sikit... jangan la jumud sangat.... blog ni bukan ramalan nujum ... ia lebih kepada analisa politik dunia... ia bukan satu berkaitan akidah pun....

    adakah akidah rosak jika saya katakan BN akan menang besar dalam pilihan raya ke-13 ni.... adakah rosak akidah jika percaya esok akan ribut petir berdasarkan ramalan cuaca... adakah rosak akidah jika percaya harga emas akan jatuh jika berlaku perang US /Iran!

    apa yang penting semua ramalan tu hanya berlaku jika Allah SWT izinkan..... yang perlu kita buat adalah berwasapa serta berusaha mengelakkan apa yang buruk dan jangan gembira sangat apa yang baik.... apapun yang berlaku kita terima dengan tabah utk yang buruk dan syukur utk yang baik.. jadi apa yang takut sangat dengan ramalan???

    saya cadangkan anda pegi balik mengaji agama sebelum nasihatkan orang lain....

    ReplyDelete
  6. Salam Sdr Khalid Al-Walid, the step I traced, ended here. Terima kasih sudi meninggal jejak. Salam ukhuwah dari saya.

    Dengan keadaan dunia sekarang, pautkan kepercayaan hanya kepada Allah swt, kukuhkah aqidah. Pembacaan tanpa diambil iktibar hanya sia-sia.

    Berbalah dengan molek untuk menghindar pertelingkahan dan hati tercalar. Selalunya perkongsian akan mengundang pro dan kontra. Maafkanlah saudara kita yang tidak tahu. Dia hanya ingin mengingatkan, jadi, besarkan hati dalam menerima apa jua nasihat. Terangkan dengan baik. Yang baik kita ambil, yang buruk, buang jauh-jauh.

    Sebenarnya siapa yang menjadi presiden, arah tetap sama. Berdebat berdegar-degar, tapi kedua-duanya tetap puppet.

    Wassalam. Semoga semua berada di bawah lindungan rahmat Allah swt hendaknya. Amin.

    ReplyDelete
  7. saya orang awam, sungguh tak faham dengan cerita..diatas.... Mengapa kita sesama muslim selalu ingin bermusuhan..dan selalu membangunkan pandangan2...dan tafsiran2..yang memprovokasikan perpecahan umat..saling curiga dan syakwa sangka permusuhan... Saya tidak tahu apa semua cerita itu hanyalah pandangan pribadi..sdr penulis atwkah bagian dari agen2..pihak musuh Islam yang sengaja mengobarkan perseteruan sesama muslim..
    Kalaulah itu benar seperti apa yang didugakan..kepada Iran..dengan embel2 syiah-dajjal dll... dan sangat memihak..kpd sunny-Arab Saudi dan para pihak pendukung... sehingga kekakacauan dibumi muslimin tidak pernah hilang dan dilepas..sejauh-jauhnya..[Ingatkah Sdr bhw pada zaman Syah Reza...bhw hubungan Raja2 Saudi dengan Syah sangatlah mesra..dan mereka saling berkunjung dan saling berdamai..dan itu ada traktatnya..bahkan dengan Sadam Husein -Iraq zaman itu??-Coba tengok sejarah masa lalu..yg tidak terlalu lama??.. APA maksud tulisan Sdr ini sebenarnya..??]

    Semoga kesadaran silaturahim-persaudraan n persatuan umat muslim semakin diperkokoh dan diperkuat tanpa memandang aliran mazhab..yang diperpolitisir..secara semau-maunya.. Semoga tuan2 terhormat...mengkaji lagi-memperkuat silaturahim persaudaraan dgn smua muslimin...dan merundingkan musyawarah sesama muslim manakala ada perbedaan faham dan mungkin kepentingan politik..agar persatuan semakin kuat..dan jauhkan permusuhan sesama kita muslimin.

    jangan memperuncingkan sesuatu yang belum terjelaskan secara benar... Semoga ikhlas.. aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana komen anda saudara..tetapi perlu kah saya berdiam diri apabila umat Islam akan diperdayakan oleh mereka apabila berlakunya perang..dan mereka pemimpin Iran telah terang terang mengulingkan kerajaan Islam Taliban..mereka adalah Musuh Kepada Allah dan Umat Islam kerana bersekongkol dengan musuh Islam yang Nyata..Maaf saya takan berdiam diri..selagi saya hidup saya akan membongkar Rahsia pakatan mereka agar Umat Islam tidak akan Tertipu..

      Delete
    2. wahai tuan yang mulia,itu zaman syah reza, selepas revolusi iran pada 1979 lebih daripada 200 org ulama' sunni telah dibunuh oleh pihak ruhollah khomenei, mana mungkin syiah dan sunni bersatu dan berdamai tatkala orang2 syiah menghina sahabat2 rasulullah s.a.w. hanya manusia bangang sahaja masih percaya sandiwara syiah ni. di syria pon situasi nya sama rejim syiah bashar assad juga dibantu oleh iran dan hezbollah (sebut hizbul lat) dalam menyembelih saudara2 sunni kita disana. macam ni nak kan perdamaian antara sunni dan syiah?

      Delete
  8. Benar, Iran itu negara yg ramai syiah yg bermusuhan dengan Sunni sampai bila2. Lagipun filem2 amerika juga ada mengisahkan pertalian antara iran dan mossad israel

    ReplyDelete