widgeo.net

Thursday 29 December 2011

Dajja telah dibebaskan kedunia !!



Sabda``Rasulullah SAW’ yg bermaksud:
"Setiap Nabi telah memberi amaran kepada kaum2 mereka sendiri mengenai Dajjal. Begitu juga Nabi Nuh telah memberi amaran kepada kaumnya. Tapi aku akan memberitahu kepada kamu semua apa yang tidak pernah dikatakan oleh Nabi2 sebelumku. Sesungguhnya Dajjal itu melihat dengan satu mata, (yakni) mata kirinya dan buta di sebelah mata kanannya yang kelihatan seperti sebiji anggur yang terapung. Tapi Tuhan kamu tidaklah bermata satu. Di antara matanya iaitu dahinya tertulis perkataan KAFIR. Dan sesungguhnya setiap mukmin dapat membacanya (melihatnya)"
Dalam hadits An-Nawwas bin Sam’an radhiyallahu ‘anhu disebutkan:

قُلْنَا: يَا رَسُوْلَ اللهِ وَمَا لَبْثُهُ فِي اْلأَرْضِ؟ قَالَ: أَرْبَعُوْنَ يَوْمًا، يَوْمٌ كَسَنَةٍ وَيَوْمٌ كَشَهْرٍ وَيَوْمٌ كَجُمُعَةٍ وَسَائِرُ أَيَّامِهِ كَأَيَّامِكُمْ

Kami berkata: ‘Ya Rasulullah berapa lama Dajjal tinggal di bumi?’ Rasulullah berkata: ‘40 hari. Satu hari seperti satu tahun kemudian seperti sebulan kemudian seperti seminggu kemudian hari-hari lain seperti hari kalian sekarang’.”







Mari kita mengkaji Hadis ini

1) Ketibaan Dajjal Apabila Dajjal dibebaskan ke dunia ini, dia akan hidup di atas muka bumi selama 40 hari sebagaimana Hadis di atas:
1 hari seperti 1 tahun
1 hari seperti 1 bulan
1 hari seperti 1 minggu


Dan hari-hari seterusnya adalah seperti hari biasa kita
Dalam surah al-Hajj ayat ke-47 (sila buka tafsir)
1 hari di sisi Allah adalah bersamaan 1000 tahun di dunia kita.
1 Hari = 1000 tahun

Jadi untuk memahami mengapa Nabi SAW bersabda sedemikian,mari kita lakukan sedikit pengiraan matematik mudah.

(1000 tahun kita) / (1 tahun) = 1000 tahun
(1000 tahun kita) / (12 bulan) = 83.33 tahun
(1000 tahun kita) / (52 minggu) = 19.23 tahun

Pada waktu 1 hari seperti 1 tahun - Britain merupakan ibu pejabat pemerintahan Dajjal.
Pada waktu 1 hari seperti 1 bulan - Amerika merupakan ibu pejabat pemerintahan Dajjal.
Pada waktu 1 hari seperti 1 minggu - Israel menjadi ibu pejabat pemerintahan Dajjal.

Jika diteliti sejarah, kerajaan Britain mula wujud pada tahun 929 Masihi.
1 hari = 1000 tahun, maka Britain berkuasa sehingga (929 + 1000) = 1929
Selepas Britain menyerahkan kuasa kepada Amerika Syarikat,maka Amerika Syarikat akan berkuasa selama 83.33 tahun..maka lebih kurang sehingga tahun 2012.
Kemudian Amerika akan mula menyerahkan kuasa pemerintahan mereka kepada Rejim Zionist di Israel. Mereka pula dijangka berkuasa selama +- 20 tahun.
Jadi sekarang merupakan waktu peralihan kuasa Dunia dari Amerika kepada Israel. Kita cuma boleh menjangkakan Israel berkuasa selama lebih kurang 20 tahun jika kiraan di atas adalah tepat atau hampir tepat (kerana hanya Allah SWT sahaja yang Maha Mengetahui tarikh2 sebenar)..dijangka tahun 2032, Dajjal akan muncul untuk Merajai dunia ini..














2 comments:

  1. Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

    ReplyDelete