Sunday, 13 January 2013

Perang BESAR Israel dalam menghapuskan Bangsa Arab

Artikel yang saya ingin bawakan kali ini adalah mengenai rancangan jahat Israel dalam menghapuskan bangsa Arab dan saya telah mengumpulkan beberapa bukti serta hadis Nabi Muhammad SAW mengenai perang ini..saya akan mulakan dengan menerangkan mengenai revolusi yang terjadi di jazirah Arab(Arab spring) mengikut pendapat dan pandangan saya..

Saya berharap anda dapat meluangkan masa anda untuk meneliti fakta dan bukti ini kerana bagi saya ia adalah penting untuk Umat Islam memahami realiti sebenar rancangan jahat ini sebelum ia berlaku..

Seperti yang telah kita lihat Revolusi Arab telah berjaya menjatuhkan Kerajaan diktator yang telah disokong oleh barat selama ini dan telah bermula pemerintahan parti yang mewakili kerajaan Islam seperti di Mesir,Tunisia dan libya..tetapi jikalau dilihat dari sudut penampilanya memang ia seperti kerajaan Islam sedang memerintah tetapi realitinya adalah sama seperti dahulu dan masih tiada perubahan..Anda pasti bertanya mengapa tiada Perubahan?ini adalah kerana apa yang dikehendaki oleh Ahli Jemaah Dajjal ini adalah iIlusi Kerajaan Islam sahaja supaya dapat mereka membuktikan kepada dunia melalui Media massa yang mereka kuasai bahawa dunia Islam sedang bangkit sehingga meletakkan dunia dalam bahaya dengan Ideologinya yang fanatik dan dengan alasan ini Israel yang dikepung dijazirah arab mendapat justifikasi untuk mempertahankan negaranya dari ancaman dan perlu bertindak melancarkan serangan ke atas negara negara Arab..

Satu lagi sebab mengapa revolusi ini terjadi adalah kerana sebelum ini walaupun negara negara Arab dikuasai oleh boneka boneka Jemaah Dajjal negara negara Arab secara zahirnya mempunyai kerajaan,ekonomi dan keupayaan ketenteraan yang teratur dan masih boleh dianggap berupaya untuk mempertahankan diri dari serangan musuh..Oleh kerana itu revolusi ini secara misteri telah dicipta(Ye DICIPTA,saya percaya ia tidak berlaku secara kebetulan)dan telah berjaya memporak perandakan negara,kerajaan dan juga masyarakat di jazirah Arab terutamanya di Mesir dan Libya agar berlaku perpecahan dikalangan Umat Islam dan apabila diserang oleh Israel negara negara ini tidak akan dapat mempertahankan diri..

Israel ingin mengusai dunia
Apa yang Israel inginkan adalah menguasai dunia dan sekarang telah tiba masanya..
(Hadis Rasulullah SAW sehari seperti seminggu)untuk Israel mengantikan Amerika (sehari seperti sebulan) sebagai pemerintah dunia..

“Kami berkata: ‘Ya Rasulullah berapa lama Dajjal tinggal di bumi?’ Rasulullah berkata: ‘40 hari. Satu hari seperti satu tahun kemudian seperti sebulan kemudian seperti seminggu kemudian hari-hari lain seperti hari kalian sekarang’.”

Keupayaan Israel
Apa yang saya ingin terangkan disini adalah mengenai negara Haram Israel yang sudah tidak sabar untuk menguasai dunia dan telah lama mempunyai keupayaan untuk menghancurkan Jazirah Arab dengan menggunakan senjata Nuklearnya tetapi Israel tidak akan menjadi begitu bodoh untuk menghancurkan jazirah Arab dimana ia boleh menggunakan tanah yang begitu luas untuk mendirikan penempatan haramnya dijazirah Arab..Persoalaan disini adalah bagaimana pula dengan bangsa Arab yang menduduki kawasan dijazirah Arab?jawapannya adalah Israel mempunyai keupayaan yang lain dari yang lain sehingga ia boleh membunuh seluruh bangsa Arab dengan menggunakan senjatanya yang paling canggih dan mujarab iaitu senjata pemusnah biologi seperti serangan Wabak yang hanya akan menyerang DNA bangsa Arab..saya akan buktikan dengan video dibawah ini pastikan anda menonton video ini..

video


Video diatas ini menerangkan bahawa Israel sudah mempunyai keupayaan untuk menyerang DNA bangsa Arab dengan senjata biologinya yang dicipta seperti virus(wabak) yang hanya akan menyerang DNA bangsa Arab..mereka telah menjalankan ujian demi ujian keatas DNA dan sel darah rakyat Palestine sejak 15 tahun yang lalu untuk mencipta satu Virus yang Efektif dalam menyerang DNA sesuatu bangsa terutamanya bangsa Arab..maka saya berpendapat seperti Nabi Muhammad yang bersabda bahawa diakhir zaman nanti keseluruhan Bangsa arab akan dijankiti sejenis Wabak yang akan mengurangkan populasi bangsa Arab..dan senjata biologi Israel adalah bukti yang tidak dapat diabaikan..

Hadis Nabi Muhammad SAW mengenai Wabak
Telah diriwatkan oelh Auf bin Malik: saya telah menemui Rasulullah SAW semasa perang tabuk,sementara Baginda SAW sedang berehat di khemah,Baginda SAW bersabda:Terdapat enam perkara tibanya Akhir Zaman:

1- Kematianku
2- Penaklukan Jerusalem
3- Satu wabak yang menimpa kamu (Arab) sebagaimana wabak itu menimpa biri-biri 
4- Meningkatnya kekayaan, sehinggakan apabila seseorang diberikan 100 Dinar, dia masih tidak berpuas hati
5- Satu wabak yang mana tidak ada bangsa Arab yang tidak kena (semua jenis wabak) 

6- Satu genjatan senjata antara Bani al Asfar yang akan mengkhianati dan menyerang kamu kemudiannya dibawah lapan panji dengan setiap panjia mempunyai 12,000 orang tentera

The London Times 
November 15 1998 
Israel is working on a biological weapon that would harm
Arabs but not Jews, according to Israeli military and western intelligence sources. The weapon, targeting victims by ethnic origin, is seen as Israel's response to Iraq's threat of chemical and biological attacks.
A scientist there said the task was hugely complicated because both Arabs and Jews are of Semitic origin. But he added: "They have, however, succeeded in pinpointing a particular characteristic in the genetic profile of certain Arab communities, particularly the Iraqi people."


Palestinians say 9 dead from swine flu outbreak
THE ASSOCIATED PRESS

RAMALLAH, West Bank -- A Palestinian health official says an outbreak swine flu has killed nine people..Deputy Health Minister Asad Ramlawi also said Monday more than 225 people have been infected by the H1N1 influenza strain, known as swine flu. He said more than 25,000 vaccinations have been administered this year to prevent it. The West Bank has 2.5 million residents.The West Bank has been struck by swine flu before. Dozens died in the Palestinian territories during the 2009 worldwide pandemic.


Persoalanya di sini adalah bagaimana selsema babi boleh merebak ke palestine?tiada siapa yang dibenarkan memasuki Palestine? tiada penternak babi di Palestine dan Israel..Sangat misteri bagi saya..adakah ia ujian terbaru??ALLAH yang maha mengetahui..

Israel ingin menghapuskan bangsa Arab 
Mengapa Israel ingin menghapuskan bangsa arab?ini adalah kerana Israel ingin menguasai dunia..bagaimana Israel hendak menguasai dunia jikalau satu tembok yang besar(bangsa Arab)menghalang Israel dari menguasai dunia..dan bangsa arab tidak akan berpeluk tubuh dan membiarkan Israel melakukan sesuka hatinya..sudah pasti bangsa Arab terutama umat Nabi Muhammad SAW akan sangup mati dari membiarkan Israel menguasai jazirah Arab dan seterusnya dunia..oleh kerana itu Israel akan menghapuskan bangsa Arab dengan apa jua keadaan..dan hari ini kita sudah tahu apakah kaedah yang akan digunakanya..

Hadis Nabi Muhammad SAW mengenai bala yang akan menimpa bangsa Arab..
Zainab Binti Jahsyin(isteri Rasulullah SAW).katanya Rasulullah Tidur di sisinya kemudian bangun dan kelihatan mukanya merah sambil Berkata “Lailaha illallah,Celakala bagi orang Arab disebabkan Suatu bencana yang akan terjadi iaitu hari ini dinding yang menahan yakjuj dan Makjuj telah terbuka sebesar ini..(membuat lingkaran dengan jari telunjuk dan ibu jari)..(Zainab binti Jahsyin)bertanya:wahai Rasulullah apakah kita semua akan binasa padahal di antara kita banyak terdapat orang orang soleh?Beliau menjawab YA apabila banyak terjadi kemaksiatan..

Gelombang Yakjuj Makjuj memasuki jazirah Arab Selepas Israel Berjaya menghapuskan bangsa Arab dan mereka berjaya mengembangkan tanah jajahan mereka seperti yang tertulis didalam kitab taurat mereka dari sungai Nil di mesir hingga sungai Eufrat di Iraq..penempatan haram mula dibina secara besar besaran di tanah jajahan mereka..Yakjuj dan Makjuj(yahudi)diseluruh dunia mula berhijrah ke Israel baru(Greater Israel) kerana yakin sudah tiba masanya Al-Masih mereka iaitu Dajjal laknatullah merajai mereka di Israel..penghijarahan mereka akan melalui proses gelombang..apa bila gelombang terakhir mereka sampai di Israel mereka akan berasa hairan kerana air di Sungai Tabriah(Tasik Galilee)telah kering digunakan untuk minum dan proses industri pembinaan penempatan di Greater Israel..

Hadis Nabi Muhammad SAW mengenai air yang akan kering bila Yakjuj Makjuj pulang ke Israel..
“…Mereka (Yakjuj Makjuj) melalui Tasik Tabriah yang mana barisan pertamanya menghabiskan kesemua air yang ada di tasik tersebut…” Kemudian datang pula segolongan yang lain (dari kalangan mereka) lalu mereka berkata : “Dulunya terdapat air di sini”…”(HR Muslim)
Peta Greater Israel yang Ingin dilaksanakan
Peta Greater Israel
Apakah Nasib Bangsa Arab yang mati akibat serangan Senjata Biologi(Virus Wabak)Israel(Yakjuj dan Makjuj)..
Bagi orang yang beriman, kematian yang disebabkan oleh wabak penyakit adalah termasuk dalam kelompok mati syahid bagi sesiapa yang dikehendaki Allah, sesuai dengan sabda Rasulullah s.a.w.:

“Kemudian muncullah suatu penyakit(wabak)terhadap kamu yang akan menjadikan anak cucu kamu dan kamu sendiri sebagai syahid di sisi Allah.” (Diriwayatkan oleh Ibn Majah dan Hakim dan disohehkan oleh Al-Albaani)
ALLAH SWT maha mengetahui akan keadaan yang akan menimpa Hamba hambaNYA yang beriman dan telah memberi satu hadiah yang baik kepada hambaNYA yang mati akibat wabak dan ia adalah Mati syahid..

Balasan Allah SWT kepada Israel(Yakjuj dan Makjuj)kerana perbuatan Jahat mereka ke atas hamba ALLAH SWT di Jazirah Arab..
Pada permulaanya mereka akan dibunuh oleh Umat Islam sehingga mereka terpaksa melarikan diri dan menyorok dibelakang pokok dan batu..dan balasan yang Dahsyat dari ALLAH pula adalah apabila apa yang mereka lakukan pada Bangsa Arab(muslimin)akan terkena balik kepada Mereka Wabak yang lebih Dahsyat lagi sehingga mayat mereka akan menjadi reput dan begitu busuk sekali sehingga Nabi Isa A.S terpaksa berdoa kepada ALLAH SWT supaya membersihkan Bumi dari kekotoran Ini..dan kepada Yakjuj dan Makjuj ini Neraka Jahanam yang akan menjadi tempat terakhir mereka..

Hadis Nabi Muhammad mengenai Balasan ALLAH SWT kepada Yakjuj dan Makjuj..
Sabda Rasulullah SAW dalam hadith An-Nawwas bin Sam’aan :“Setelah Nabi Isa A.S dan pengikut-pengikutnya terkepung)…Mereka mengadu kepada Allah s.w.t, lalu Allah mengutuskan ke atas Yakjuj dan Makjuj ulat-ulat yang mengerang leher-leher mereka..Lantas mereka (Yakjuj dan Makjuj) bergelimpangan mati seakan-akan mati dalam satu nafas. Kemudian Nabi Isa A.S turun bersama pengikut-pengikutnya ke bumi dan mereka mendapati tiada sejengkal pun dari permukaan bumi melainkan dipenuhi dengan bangkai (Yakjuj dan Makjuj) yang busuk. Nabi Isa a.s. dan pengikut-pengikutnya mengadu lagi kepada Allah lalu Allah mengutuskan burung-burung sebesar leher unta lantas mengambil bangkai-bangkai (Yakjuj dan Makjuj) dan membuangnya di mana saja yang dikehendaki oleh Allah” Riwayat Muslim..

Walau apa pun yang Musuh Islam lakukan pada akhirnya hanya Umat Islam yang mendapat kemenangan sama ada di dunia atau di akhirat..dengan penghapusan bangsa Arab ini ALLAH SWT akan memberi keuntungan kepada bangsa Arab di akhirat kelak..dan kepada Yahudi(Yakjuj dan Makjuj)yang dilaknat ini kamu akan mati dalam keadaan yang teruk dan di Akhirat nanti kamu bersama Kaum kamu yang degil ini akan dihumban ke neraka Jahanam kerana menjadi musuh pada ALLAH dan Umat Islam..kita dari timur ini perlu bersiap sedia dari sekarang dengan ilmu akhir zaman dan bersatu sesama umat Islam menghadapi cabaran yang mendatang..30 tahun dari sekarang akan menjadi satu ujian yang getir kepada umat Muhammad dimana sahaja ia berada..Ilmu dan Doa harus seiring dengan kehidupan kita agar sentiasa dalam perlindungan ALLAH SWT..Sekian Wassalam

42 comments:

  1. adakah kebangkitan rakyat di malaysia,merupakan permainan Dajjal seperti Arab spring?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba pergi ke Youtube dan cari video ceramah berjudul "Jerusalem in the Quran" oleh Sheikh Imran Hossein. Beliau merupakan seorang pakar Islamic Escathology. Saya yakin video ini dan beberapa lagi video ceramah beliau mampu menjawab soalan saudara, InsyaAllah. Saya yakin saudara akan faham kenapa ada pihak cuba menjatuhkan kerajaan Malaysia dan kenapa kerajaan Malaysia merapatkan lagi hubungan dengan China.

      Delete
  2. Virus ini dicipta dimana agaknye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengikut kajian saya ia dicipta di sebuah makmal rahsia ketenteraan NES-Ziona di Tel Aviv Israel pada tahun 1983..terima kasih kerana singgah di blog saya

      Delete
  3. Sangat Berinformasi... Saya suka baca blog saudara. Terima kasih kerana menyebarkan dakwah ini sama-sama kita memperkuatkan keimanan dan ketaqwaan kepada Allah.

    ReplyDelete
  4. Sy ebrsetuju dengan pengarang ... kerana semua ini sudah di kahbarkan melalui hadis hadis cuma tak ramai lagi yg tahu kita tunggu lerr dalam 10 tahun ni apa kan berlaku semamang nya dasyat ... kat mesia ni kuncu kuncu dajal dah ramai mesia ni di permain main kan di tarik tarik kiri dan kanan ..ke kiri putus ke kanan pun putus ... tapi tanah bertuah ni ada penjaganya bila ramai mangsa bertikam sesama sendiri tak ada jihadnya mati katak yg hina .... sampai masa akan di halau semua dajal dajal tu ...

    ReplyDelete
  5. syabas wahai pengarang....teruskn membongkar segala dakyah dajal aka illuminati...

    ReplyDelete
  6. Saya me yakini kebenaran akan mengataSi kebatilan sekali sebe lum berlakunya kiamat. Apapon kita as a muslim tun tutanya kekalkanlah diri di kalangan pejuang kebenaran. Teguhkan iman dgn ilmu dan ti gkatkan amal tanpa jemu dan pertahanlah agama dg jihad dan pen gorbanan. Berpeganglah dgn Al Quran dan Hadis.

    ReplyDelete
  7. Tuan pengarang, tolong kaji dr mana lokasi sebenar akankemunculan dajal? Sesetengah berpendapat di Dubai, lokasi patung berhala yg bakal menjadi tertinggi didunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengikut kajian dan pendapat saya dia akan dilahirkan disebuah keluarga Yahudi yang terkenal dan akan dibawa ke Israel..dan saya juga berpendapat Dajjal telah pun dilahirkan..Dimana Hanya Allah SWT saje yang mengetahui..

      Delete
  8. Assalamualaikum,harap admin boleh melayari ke melayuakhirzaman.blogspot.com...

    ReplyDelete
  9. So what did you do for preparation........tell everyone our strategy.....and what we gonna do.....we need to improve our education, our skills of living......not just by take something from the internet which can be editted by anyone.....this is idiot......we should be like them who will struggle for our own success and that can help us to compete with them.....not just by telling something bad about them........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Compete with them!!what do you Mean bro?warning our Muslim brothers n sisters is wrong ke?

      Delete
  10. saya suka baca blog saudara..sememangnya betul apa yang diceritakan oleh saudara..cuma yang dalam hadis itu banyak kod-kod tertentu yang perlu dipecahkan dan kiasannya pada zaman firaun moden hari ni..Malaysia adalah paling kuat fahaman freemason dan illuminati..Tanda-tanda ada depan mata,..memandang lah dengan hati...kecelaruan politik hari ini ada perkaitan yang sangat rapat dengan the hidden hand /kumpulan rahsia hari ini..Akan tetapi apabila datang janji Allah, yang kuat itu jatuh...Kalau di lihat, the new world order ni, banyak negara yang melaungkanya untuk sama seperti one israel..kod-kod rahsia ni pada tapak tangan kita sendiri..kerana kita adalah umat akhir zaman nabi Muhammad saw...2015 the world akan terbentuk..fasa dimensi ke-4..yahudi zionist dah kecut perut kerana saat ini dan sekarang mereka akan kalah..tetapi golongan elit Dajjal ini sedang membuat persediaan PERANG DUNIA KETIGA..kerana sistem kapitalis sudah nak runtuh dan dia orang ni nak buka buku hutang baru..andai kata komen ini mengarut anggaplah ia satu mitos dan dongeng sahaja..andai kata pendapat aku ini benar,buatlah persediaan dalam apa jua cara dan berserahlah kepada ALLAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sgt setuju dengan komen saudara..we are on the same Page..apa2 pun kita perlu berserah pada Allah SWT..thanx kerana komen Saudara..

      Delete
  11. The funny things is i always heard about secret group fremasson....and i study it......but i got that they just nothing......they dont do anything bad to us.....but you spread the rumour that has been taken in internet which can be editted by anyone.....wake up.....it just the waste of time....so my suggestion is search for success, bring the ideas on how to develop our country to be known by the world as the powerful nation so they will respect us.....dont be paranoid and closed-minded.....that make them to be able to used us........think about it........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jemaah dajjal sentiasa menggunakan ayat Conspiracy Theories, Anti-Semitism dan Parannoid apabila ada orang yang membongkar dakyah mereka..dan anda pun di program untk berfikir begitu..

      Delete
    2. semoga anda diberi hidayah Allah untuk melihat dunia ini melalui mata hati..

      Delete
    3. Mr. Anonymous 24 February 2013 08:46. i think that you are need to think deeply with your heart of Islam. I think that you still didn't finish your study about Freemason, illumination or other secret group. You have a good english and it easy to you to study about this secret group. Or, if you have been finished your study about this secret group, i think that you are one of them. Who knows!!! Hope that Allah will give you Hidayah. Please Dont Lock your mind with your professional thinking (developed country) only. It should synchronous with Al-Quran And Al-Hadith. I am not Ustaz but I am in Professional Field. Please think outside of the box Mr. Anonymous 24 February 2013 08:46

      Delete
  12. Anonymous 19 februari Said...

    Memang betul kita kena perlu mencari ikhtiar bagi membangunkan negara..tetapi kalau membangunkan negara mengikut hawa nafsu tanpa bersandarkan alquran,hadis dan sunnah Rasullullah, Iblis dan Dajjal akan merosakkan kita..Sesungguhnya Nabi Muhammad SAW adalah al-Siddiq..yang benar..Internet dan teknologi komputer yang ada sekarang adalah telinga Dajjal.(sebahagian daripada teknologi Jin)..segala informasi yang disalurkan adalah analisa bagi golongan elit mencari NUR MUHAMMAD yang sebenar..berhati-hati..ia sama seperti cerita wayang yang dibuat dalam TERMINATOR,AVATAR,MATRIKS,TRANFORMER..mencari penyelamat sebenar..memang benar bila saudara pergi siasat dalam kumpulan freemason tu tak de apa..mereka makan minum sambil gelak ketawa, mesyuarat dan seperti biasa..tetapi hakikatnya,dalam hati mereka ada agendanya tersendiri..kumpulan ini menggunkan sihir DAJJAL/iblis..
    Satu pagi aku terlihat dalam halaqah,ustaz ezib kassim menceritakan tentang doa,..dia kata, kaedah tadah doa kena betul, kerana ia adalah mengandungi 99 nama Allah..bila aku kaji rupanya tapak tangan kita ada 99 nama Allah..tetapi angka dalam bahasa arab...18+81=99..kalau tolak,tambah,bahagi dan darab..ada peristiwa dan kod tertentu pada angka tersebut..yang pelik 18*81=1458=2037..Apakah ada maksud tertentu atau perkara biasa..Hanya Allah yang tahu..

    ReplyDelete
  13. Wow....im impress the way you talk.....but just little bit sad about the way you think...... Coz the number is just a thing to be use as a reflection of application....not to think what will happen.....as the proof just see 10=2+1+1+2+2+0+2 =21.12.2012 in the past version of so-called hidden truth.....but the fact is we use number or math for our daily life....4 example....we go to shop and buy something....we use number to pay the money which is counting the money.....this stereotype will sink our life.....last but not least......we dont use lust to develop country...in fact if we use lust......there is no develop for the country...so if you say that the developed person use lust to develop himself...but why he sucsess...he should fall.....think about it.....xoxo....gossip man

    ReplyDelete
  14. Last but not least, please read this so you will understand what i am trying to say http://me.leokid.my/langit-ilahi-illuminati/

    ReplyDelete
  15. ada beberapa kesilapan yg mengenai artikel diatas

    1- bangsa israel bknnya yakjuj makjuj
    2- yakjuj makjuj tangan dia kasar dan rupanya bagaikan makhluk yg hidup dbawah tanah dsbbkn sifat mereka mengorek dinding yang dbina oleh zulkarnain
    3- pernah dgr psl upside down tree kt Alaska ? itulah dia salah satu tanda
    4- kalau haiwan berjumpa dgn yakjuj dan makjuj , haiwan itu takut dan akan lari .
    sumber http://gillenlle.blogspot.com/2013/07/yakjuj-makjuj-destroyer-of-world.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Sesungguhnya Allah berfirman pada hari kiamat: Hai Adam,bangunlah, siapkanlah sembilan ratus sembilan puluh Sembilan KETURUNANMU(yakjuj makjuj) untuk ditempatkan ke dalam neraka,dan satu di antara mereka itu akan ditempatkan ke dalam syurga.....:Diriwayatkan oleh Al-Hakim dan Ibnu Mardhawiyyah melalui Abdullah bin Amru, juga diriwayatkan oleh Abdu bin Hamid melalui sanad sahih daripada Abdullah bin Salam:"Sesungguhnya (Yakjuj dan Makjuj) daripada ZURIAT ADAM dan di belakang mereka ada tiga umat, tidak mati di kalangan mereka melainkan mereka meninggalkan lebih daripada seribu zuriat.."

      Boleh saudara bagi saya sumber hadis yg mengatakan bahawa yakjuj dan makjuj tangan dia kasar dan bagaikan makhluk yg hidup dibawah tanah dan sedang mengorek dinding binaan Zulqarnain??

      Delete
    2. Dikukuhkan lagi bahawa Ya'juj dan Ma'juj adalah golongan manusia kerana Dzulkarnain adalah merupakan seorang manusia jadi tembok yang dibina adalah untuk manusia. Menurut Islam, Ya'juj dan Ma'juj begitu berkuasa dan hanya Allah SWT sahaja yang boleh memusnahkan mereka. Ya'juj dan Ma'juj bukanlah raksasa atau makhluk yang hidup dalam alam ghaib atau hidup terpenjara dalam tanah yang sentiasa menggorek untuk keluar ke bumi seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak. Hanya terdapat tiga makhluk terpenting atas muka bumi ciptaan Allah SWT iaitu manusia, malaikat dan jin (syaitan bagi yang kafir).JGN LA TERPEDAYA DENGAN FANTASY MAKHLUK PELIK2

      Delete
    3. Jika yakjuj makjuj itu manusia...mgapa ia tak terkalah melainkn Allah?

      Jika mereka sjenis manusia...mengapa mereka tidak melawan ketika tembok phalang sedang dlm pembinaan?

      Dan lbih penting adakah mereka ini sjenis benda hidup atau benda bkn hidup ciptaan Allah (e.g air/udara/bencana alam/lava)?

      Delete
    4. Yakjuj n Makjuj ni manusia lah..Adoi nape tak FAHAM BAHASA ni ..hadis tertulis pasal Yakjuj makjuj akan MASUK NERAKA,JADI BANGKAI,BOLEH MINUM AIR,KETURUNAN ADAM dan ADA ZURIAT..Al-quran pulak kata yakjuj makjuj ni Berkaum,takan boleh panjat tembok..Ada Paham..

      Delete
    5. Dajjal tu manusia..tp yakjuj makjuj ni blom pasti sjenis benda hidup.. 'minum' adalah isitilah yg bermaksud air itu dikeringkan oleh benda itu...kaum pula merujuk kpd kaum yg meminta pertolongan dr zulkarnain drpd kerosakan yg berlaku disebabkan benda itu...

      Delete
    6. As-Salam Saudara Idan..Yakjuj dan Makjuj ini adalah Manusia yang diberi Keistimewaan oleh Allah SWT dan tidak boleh dinafikan lagi mereka adalah dari keturunan Adam(manusia)..saya juga faham bahawa Istilah bahasa Arab juga mengatakan bahawa Yakjuj Dan Makjuj adalah seperti Gelombang Api yang membara..tetapi itu tidak bermaksud ia adalah api yang sebenar..Hampir semua Ulamak bersependapat bahawa Yakjuj dan Makjuj adalah Manusia..

      Delete
    7. Mksd admin yakjuj makjuj ni berketuakan dajjal hmpir muncul?

      Kronologinya begitu? That one come at 1st?

      Jumlah israelli begitu byk mengunsi bumi?

      Isa a.s hnya mampu membunuh dajjal... yakjuj makjuj ini tidak terkalah dgn zulkarnain mahupun nabi Isa...adakah yakjuj makjuj tidak melindungi raja mereka ketika itu?

      Dikhuatiri sejarah kelak bukannya begitu tafsirannya

      Delete
  16. tahniah saudara atas artikel ini.. hadis2 sahih akhir zaman dari lisan Rasulullah SAW tepat berlaku pada masa ini dan ianya bukan konspirasi.. hanya yg lihat dari mata hati akan berusaha menjauhinya satu persatu.. hanya amalan menjadi pelindung kita umat akhir zaman.. semoga Allah melindungi kita daripada fitnah dajjal dan golongan penyesat syaitan iblis dan puak yakjuj makjuj.. Allah Maha Besar

    ReplyDelete
  17. Besnis produk kesihatan myherb2u-goji,tricajus,susu kambing,mlm call +60192311900
    http://www.healthbuilders.com.my/
    othmandraman@yahoo.com
    http://othmandraman.blogspot.com/?m=1
    http://www.dnaglobal2u.com/
    http://www.iphytoscience.com/
    http://www.drtina.mynucerity.biz/indexi.php
    Kedai P01 pasar majlis sek16 shah alam,selangor,malaysia

    ReplyDelete
  18. sukar untuk mengatakan yahudi itu yakjud dan makjud... kerana di dalam hadis nabi banyak yang mejurus kepada yahudi itu bangsa yang khusus dan degil. bagi saya terbebasnya yakjud dan makjud masih misteri... wallahuallam

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita perlu faham bahawa yahudi yang berada di Israel dan Eropah pada hari ini adalah dari Puak khazar dan bukan Bani Israel..kerana puak Khazar telah memeluk agama yahudi dan ada juga diantara mereka yang telah memeluk agama Kristian dan Islam..maka kesimpulan yang kita boleh lakukan adalah Puak Khazar adalah Yakjuj n Makjuj yang telah memeluk agama Yahudi..Ini merupakan kajian dan juga pendapat saya. Terpulang kepada saudara untuk menerimanya atau sebaliknya..

      Delete
    2. Tapi belum pn pasti yakjuj itu benda hidup....kena ada kajian tu

      Delete
    3. Sape kata tak pasti?hanya fahaman saudara je yang mengelirukan orang..dah terang terang hadis Nabi Muhammad SAW kata yakjuj n makjuj adalah Manusia dan dari Zuriat Adam(A.S)..Saudara pulak pandai pandai nak menukar fakta dengan pemahaman sendiri..Yakjuj Makjuj adalah manusia dan bukan bencana Alam..

      Delete
    4. kepastikan kewujudannya adalah diakui....kepastian dalam sifat keberadaannya itu pada masa ini belum dapat dibuktikan......kita masih memerlukan kajian utk membuktikan

      Delete
  19. Sy tidak kata ia bencana alam....sy hanya kata mungkin ia bkn sejenis benda bukan hidup yg mengalir....yg pasti benda ini sememangnya sudah ada di bumi sejak zaman Adam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadis Nabi dan ULamaaak tafsir ko nak campak mana wei??diorang terang terang kata gog n magog tu manusia..adoi asal la manusia mcm ni pun ada..

      Delete
    2. minta kemukakan rujukan bahawa ia adalah sejenis benda hidup....bebeza pendapat dibenarkan kecuali berbeza akidah

      Delete
    3. Al-Quran dan Hadis Nabi Muhammad SAW menjadi rujukan Saya saudara Idan

      “Sehingga apabila terbuka penghalang Yakjuj dan Makjuj, dan MEREKA(BENDA HIDUP) meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi.”Al-Anbiya 95-96
      “Mereka berkata: “Wahai Zulqarnain, sesungguhnya KAUM(BENDA HIDUP) Yakjuj dan Makjuj sentiasa melakukan kerosakan di muka bumi. Oleh itu, setujukah kiranya kami menentukan sejumlah bayaran kepada kamu, dengan syarat engkau membina sebuah tembok di antara kami dengan MEREKA(BENDA HIDUP) ?” surah al-Kahfi

      -Nabi Isa membawa Umat Islam ke Bukit Tursina dan berdoa untuk selamatkan Ummah dari Yakjud Makjud -
      KEMATIAN(HANYA UNTUK BENDA HIDUP) Yakjud dan Makjud melalui WABAK PENYAKIT(BENDA HIDUP). Bumi menjadi busuk Hujan Lebat membawa MAYAT(BENDA HIDUP) Yakjud Makjud ke laut membersihkan bumi.” Riwayat Muslim..

      “MEREKA (Yakjuj Makjuj) melalui Tasik Tabriah yang mana barisan pertamanya menghabiskan kesemua air yang ada di tasik tersebut…” Kemudian datang pula segolongan yang lain (dari kalangan MEREKA) lalu MEREKA(BENDA HIDUP) berkata : “Dulunya terdapat air di sini”…”(HR Muslim)

      Sebuah hadis sahih diriwayatkan oleh
      Nawwas bin Saman dalam Hadis Muslim menyatakan bahawa kaum Yakjuj dan
      Makjuj adalah amat kuat dan gagah dan tidak mampu dikalahkan oleh
      manusia di muka bumi. Diriwayatkan juga bahawa mereka ini punya muka
      yang lebar, mata kecil, rambutnya kelabu keputihan dan muka mereka
      adalah seperti perisai yang ditutupi oleh kulit. (Musnad Ahmad).

      kesimpulan Yakjuj dan Makjuj adalah Manusia iaitu daripada Zuriat Nabi Adam A.S

      Semoga Saudara Idan Dapat FAHAM dan menerima rujukan Saya..Insya Allah

      Delete
  20. Salam, ada penulis yang berpendapat yakjuj dan makjuj adalah dari keturunan Yafits bin Nuh (abu-turk). Termasuk dalamnya suku bangsa yang dikenali sebagai scythian, arya, tatar, mongol, hun dan xiongnu yang merupakan bangsa nomad yg mendiami padan rumput eropah-asia. Bangsa ini telah menyerang dan membinasakan peradaban secara berkala (gelombang). Contohnya lebih kurang 2000 SM, kaun arya (berkulit putih) telah memusnahkan tamadun sungai indus (harappa dan mohenjodaro) dan membunuh (genocide) lebih kurang 5 juta penduduk asal kaum dravidia (berkulit hitam). Kaum arya kemuduannya menduduki kasta tertinggi iaitu brahmin dan ksyatria dlm struktur masyarakat. Kaum arya ini adalah nenek moyang kepada orang german dan saxon (british) yang kemudiannya memenuhi benua australia, amerika utara dan selatan. Semasa era perhambaan, berjuta2 orang afrika telah terbunuh semasa dibawa ke amerika. Begitu juga penduduk asli red indian, aborigine australia, dan tamadun lama di amerika selatan telah lenyap.

    Keturunan Ham (abu sudan) ialah orang afrika. Keturunan Sam (abu arab) pula ialah orang arab dan bani israel (bukan khazar jews). Konflik peperangan dan wabak penyakit banya berlaku di negeri keturunan Ham dan Sam. Pada pendapat saya bilangan keturunan yakjuj n makjuj akan terus berkembang dan sebaliknya kepada keturunan Ham dan Sam.

    ReplyDelete