Sunday, 23 June 2013

Racun yang diutamakan dizaman fitnah ini

Cara pemakanan kita telah berubah secara drastik dizaman moden ini berbanding dengan masa lampau kerana pada zaman ini makanan adalah begitu mudah didapati dan juga disediakan dengan pelbagai jenis yang menarik perhatian nafsu pemakanan kita..Pada hari ini kita telah dibayangkan dengan illusi makanan yang diwar-warkan sebagai makanan yang berkhasiat tetapi ini adalah hanya pada penampilan sahaja..Realitinya yang sebenar adalah bertentangan dengan penampilanya..Hari ini dengan Izin Allah SWT saya akan membongkar satu lagi Rancangan Jahat Ahli Jemaah Dajjal dalam merosakkan sistem makanan kita dizaman ini..
Illusi makanan yang berkhasiat
Syarikat-Syarikat makanan Fastfood diseluruh dunia yang dikuasai oleh Ahli Jemaah Dajjal ini sanggup melabur berbillion untuk Iklan agar dapat memenuhi cita cita mereka yang sebenarnya bukan untuk mendapatkan keuntungan sahaja tetapi adalah untuk menguasai Sistem pemakanan kita diseluruh dunia agar dapat menghapuskan kesihatan kita dengan secara Halus dan perlahan-lahan..Pekara ini akan saya buktikan dengan Dokumentari dibawah ini..Pastikan anda menontonnya....

                                                                                                 Bahagian Pertama
video
                                                                                                 Bahagian Kedua
video

Sekarang anda telah faham bagaimana mereka memanipulasi pemikiran kita untuk menerima apa sahaja yang mereka sajikan kepada kita, dimana kita juga dianggap sebahagian daripada sistem yang mereka ingin kawal..masih berasa ragu ragu dengan penjelasan video diatas?mari saksikan lagi bukti dimana Ahli jemaah Dajjal ini telah merosakkan makanan semulajadi kita dengan teknologi sains yang mereka kuasai..
                                                                                                 Bahagian Ketiga
video
                                                                        Bahagian Keempat
video

Para saintis yang dikawal oleh Jemaah Dajjal ini telah mengunakan teknologi sains untuk mengubahsuai(genetically-modified)Ramuan dalam makanan yang diproses semenjak tahun 1993.Ini adalah untuk merosakkan kesihatan kita secara halus dan teratur..adakah anda tahu bahawa tumbuhan GM seperti kacang Soya dan Jagung mempunyai gen asing yang telah dimasukan ke dalam DNA mereka dan gen yang telah dimasukkan itu sebenarnya adalah dari spesies seperti bakteria dan virus ciptaan mereka yang tidak pernah terdapat dalam sumber tumbuhan semulajadi sebelum ini..

Organisma yang diubahsuai secara genetik (GMO) adalah sangat merbahaya dan tidak selamat..ia telah dikaitkan kepada beribu-ribu reaksi toksik dan alahan yang telah merosakan hampir setiap organ dan sistem haiwan yang diuji dalam makmal…

Cuba anda bayangkan jikalau Jagung dan soya dizaman ini telah di ubahsuai mengikut kaedah saintifik(genetically-modified)dan hampir kesemua haiwan yang diuji dimakmal mengalami reaksi yang memudaratkan..Apakah implikasinya pada kesihatan kita kerana hampir 99 peratus makanan yang kita beli dipasaraya mempunyai sumber dari jagung atau soya yang telah diubah mengikut kaedah saintifik..dan kajian-kajian yang dilakukan oleh pengkaji bebas membuktikan bahawa ia sangat memudaratkan dan adalah penyebab penyakit seperti kanser ,kerosakkan hati dan hempedu,kelembapan otak,kerosakan ginjal,penuaan dan juga kemandulan…

The American Academy of Environmental Medicine (AAEM) urges doctors to prescribe non-GMO diets for all patients. They cite animal studies showing organ damage, gastrointestinal and immune system disorders, accelerated aging, and infertility. Human studies show how genetically modified (GM) food can leave material behind inside us, possibly causing long-term problems. Genes inserted into GM soy, for example, can transfer into the DNA of bacteria living inside us, and that the toxic insecticide produced by GM corn was found in the blood of pregnant women and their unborn fetuses.Not only does this create environmental harm, GM foods contain higher residues of toxic herbicides. Roundup, for example, is linked with sterility, hormone disruption, birth defects, and cancer.

Satu lagi perkara yang lebih membimbangkan berkaitan isu ini adalah bukti yang lebih jelas iaitu terjadinya Obesiti apabila kita menjadikan makanan segera(FastFood) sebagai menu mingguan kita..Obesiti sangat menguntungkan Ahli Jemaah Dajjal kerana pelbagai penyakit akan wujud dan Syarikat Farmaseutikal akan dapat menjual ubat ubatan ciptaan mereka dan mendapat keuntungan yang lumayan dari nafsu makanan kita..


Kesilapan manusia itu sendiri mengakibatkan kita terperangkap dalam rancangan mereka kerana tabiat dan nafsu pemakanan kita yang tamak juga membolehkan kita dikawal oleh Ahli Jemaah Dajjal ini..Saya berharap mulai hari ini umat Islam dapat mengambi berat dan tanggungjawab terhadap pemakanan kamu,seperti bagaimana ia dihasilkan dan dari mana asalnya..janganlah terpedaya dengan illusi Iklan dan strategi pemasaran mereka..
Individu harus digalakkan untuk membuat keputusan ke atas keselamatan makanan yang mereka pilih berdasarkan bukti saintifik dan pilihan peribadi dan bukan dengan emosi,nafsu atau pendapat peribadi orang lain,kerana keselamatan anda bergantung kepada pilihan yang anda lakukan dizaman yang penuh tipudaya ini..Sekian Wassalam.

21 comments:

  1. Terbaik. Penuh dengan informasi dan fakta. Hanya yang "buta" saja akan menafikannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan saja yang buta..tetapi yang taksub dengan budaya barat tak habis habis memuji gaya hidup mereka..thanks saudara Enrike komen anda sentiasa memberi semangat kepada saya..

      Delete
    2. info yg menarik...dan hal ni mmg da well planned oleh diorang Jemaah dajjal...ni br makanan...kurangkn minum soya.

      Delete
  2. Kontroversi MSG pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes monosodium glutamat juga merupakan satu sumber yang merbahayakan..dan pengunaanya juga harus dikekang..MSG juga adalah excitotoxin iaitu zat kimia yang merangsang dan dapat mematikan sel-sel otak. MSG menjadi punca kerosakan saraf degeneratif seperti alzheimer, penyakit Parkinson serta autisme..

      Delete
    2. Ayam KFC juga sebelum dimasak akan direndam dengan garam, sodium fosfat, monosodium glutamat
      Disalut dengan tepung gandum, natrium klorida, trikalsium fosfat (sebagai anti-pengerakan) tidak hairan ayam KFC menjadi lebih 'sedap' kerana kandungan Monosodium Glutamat atau MSG-nya..Bahaya sungguh!!

      Delete
  3. pegi mana2 saje kita akan dengar kematian akibat kanser.mcm setiap 100 org 7 menghidap kanser.bgus post ni.tq

    ReplyDelete
  4. khalid al walid; saya berminat gile dgn blog nihh. terima kasih byk ye banyak sgt ilmu yg ta ad dlm buku teks ad dkt blog nihh.. bg komen skit boleh? blog ni nmpak best n seronok dibaca mybe coz sususan cerita menarik, padat dgn info, ta terlalu byk teks yg kene baca, tp byk video2, so ta boring kalau baca.. 2-3 hari saya baca blog nihh, da habes dah sume cerita saya baca.. thanxs bro, keep it up!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanx saudara deli..ye saya juga brharap pembaca saya dapat baca kesemua penulisan saya kerana ia adaberkait dengan sata sama lain..dgn Izin Allah saya akan update lg..dan dengan video2 dapat kita faham dengan lebih apa yang saya maksudkan..anyway thanx kerana menyokong saya..salam Ramadan kepada Semua Umat Islam..

      Delete
  5. bagaimana pula suntikan vaksin kepada bayi yg wajib do ambil

    ReplyDelete
  6. Saya masih mengkaji mengenai perkara itu..memang mencurigkan suntikan vaksin kepada bayi..

    ReplyDelete
  7. saya minat blog nie... saya harap dapat menjadi rujukan saya kini dalam golongan remaja yang masih terpinga-pinga mencari maklumat yang tepat dan menarik serta berguna... tahank you.. harap ilmu yang diberi dan dicurahkan hanya ALLAH SWT yang membalas.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Saudari lyma atas sokongan Anda..sebarkan kepada Rakan2 anda juga..

      Delete
  8. assalamualaikum..izinkan saya untuk share perkara ini..

    ReplyDelete
  9. WAALAIKUMUSSALAM..Ye silakan..posting yang lain pun boleh juga..n Terima kasih..

    ReplyDelete
  10. Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) mengesan lebih 90 peratus restoran dan premis makanan di Malaysia menggunakan minyak masak paket dikitar semula di dalam masakan yang boleh mengundang pelbagai penyakit termasuk kanser.

    ReplyDelete
  11. admin,u r so briliant like sheikh imran husein..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segala Ilmu milik Allah SWT dan ilmu apa yang saya ada hanya lah setitik air didalam Lautan..Dan Sheikh Imran Hosein boleh dikatakan sebagai guru saya juga kerana banyak ilmu yang bermanfaat telah dia kongsi bersama..

      Delete
  12. Terima kasih atas ilmu yg ALLAH SWT pinjamkan dr hasil nukilan penulis.Semoga ALLAH SWT terus mengilhamkan pd penulis utk terus berkarya dlm alam maya.

    ReplyDelete
  13. Lapan surah ini diamalkan dan dibaca untuk memusnahkan sel-sel barah kanser. Jika pesakit dapat membacanya lagi baik. Jika tak terdaya atau kurang baik bacaannya maka boleh minta suami, ayah, ibu atau orang lain membaca untuknya.

    Selok-eloknya sebelum memulakan bacaan surah dibawah :

    1. Istighfar 10x.
    2. Salawat Nabi 10x.
    3. Al-Fatihah 1x.

    Sediakan sebotol secukupnya air yang bersih lagi suci dan setiap kali habis surah dibaca, ditiupkan kepada air. Pesakit dinasihat minum air bacaan tiap-tiap hari dan sapu/mandi pada anggota yang kena barah kanser. InsyaAllah kerana sakit dan sembuh semua kekuasaanNya.

    1. Surah Al Maidah (Ayat 82-91).
    2. Surah Al Araf (Ayat 70-81).
    3. Surah Ar Ra'd (Ayat 16-28).
    4. Surah Al Anbiyaa' (Ayat 38-50).
    5. Surah Asy Syu'ara (Ayat 185-227).
    6. Surah Az Zummar (Ayat 42-52).
    7. Surah Ghafir (Ayat 67-77).
    8. Surah Az Zukhruf (Ayat 52-70).

    Kepada pembaca tolong sebarkan kepada ahli keluarga dan saudara yang sedang mengidap penyakit kanser. Semoga dengan menolong mereka yang sakit, akan juga mendapat pahala dari bacaannya serta pahala kerana menolong sesama hamba yang benar-benar memerlukan pertolongan dan penyembuhan dari-Nya.

    silakan SHARE utk kebaikan bersama..

    ReplyDelete