widgeo.net

Sunday 22 July 2012

Bahagian ke2 Rancangan Illuminati Di London Olimpik

1 Ramadan telah bermula dan tinggal Satu minggu saja lagi bermula sukan Olimpik yang kita tunggu dengan penuh semangat..tapi ia membuatkan saya tidak dapat tido dengan nyenyak kerana setelah dikaji semula kesemua Rancangan Ahli jemaah Dajjal ini didapati bahawa kemungkinan besar yang saya letak pada skala 99% mereka akan melaksanakan rancangan pengeboman atau sejenis serangan di Olimpik London tetapi mereka tidak akan melakukan rancangan ini pada perasmian pembukaan Olimpik.. Berkemungkinan pada 15 Ramadan(Hari Jumaat bersamaan dengan 3 August)ni pendapat sahaja..Allah yang Maha Mengetahui..pekara yang menyedihkan saya adalah mengenai Atlet-Atlet sukan negara kita yang berada disana dan saya tidak dapat melakukan apa-apa untuk membuatkan mereka pulang dan Cuma berserah pada Allah SWT untuk menjaga keselamatan mereka di sana..

Setelah mengkaji beberapa bukti yang agak terang untuk ditonjolkan dan ingin saya kongsi dengan anda supaya anda dapat membuat penilaian dengan sendiri bukti ini..sekali lagi saya berharap kesemua ini adalah kesilapan saya dan ia tidak akan berlaku..

Terdapat banyak bukti yang saya rasa tidak boleh diendahkan dengan begitu sahaja kerana nyawa berpuluh ribu orang dalam bahaya..

Bukti pertama yang ingin saya kongsi adalah mengenai beberapa iklan dari Adidas iaitu salah satu penaja utama kepada sukan Olimpik 2012..didalam iklan ini kita dapat lihat bahawa Symbolism perkataan bom atau letupan digunakan didalam iklan mereka


Bukti kedua adalah mengenai beberapa filem dan game yang ditayangkan pada tahun ini mempunyai Symbolism  letupan menara jam yang mungkin sebenarnya adalah simbol London dan kemusnahan kota London

Ini adalah klip dari filem Mission Impossible yang terbaru berjudul Ghost Protocol (protocol of zion)dimana letupan yang dahsyat  berlaku didalam menara jam tetapi ia bukan di London tapi di Rusia..mengikut fahaman saya ia boleh dikira sebagai simbol menara jam di london ..

Ini adalah dari trailer filem Gi Joe yang terbaru..ia sekali lagi menunjukkan kemusnahan di tempat yang berkedudukan di kawasan Taman Olimpik..kemusnahan yang dahsyat berlaku dikawasan itu..

Ini pula adalah dari klip Game yang berjudul Call of duty modern warfare 3..dimana sekali lagi kita dapat lihat dengan terang bahawa serangan Bom dilakukan berdekatan dengan menara jam di kota London..

Ini pula adalah dari promo pasukan bola sepak Euro 2012 dari negara cina..di dalam klip ini juga mempunyai simbol letupan bom didalam stadium dan runtuhan stadium juga ditonjolkan didalam klip promo ini dan nama pemain yang berada ditengah tengah letupan ini juga ada kaitan dengan nama di kawasan taman Olimpik(Hacken Lee..name tempat di London adalah Hackney n Lee Valley

Gambar ini pula adalah dari filem Batman(Dark Knight Rises)dimana atlet sukan ini melihat kemusnahan stadium berlaku dihadapanya dan apa yang pelik adalah nama yang dipakai di jersinya adalah Ward..kebetulan atau tidak nama ini juga adalah nama kawasan di England (one of the districts into which certain English and Scottish boroughs are divided/Greater London is a ceremonial county made up of thirty-two London boroughs  and these divisions total 624 Wards

Bukti ketiga yang saya ingin kongsi adalah dari klip video lagu dari Kylie Minogue dan kesha yang juga mempunyai simbol bom akan diletupkan dikota London..

Klip video lagu Kylie Minogue berjudul timebom dan bertempat di kota london

Klip video lagu kesha pula berjudul blow dan mempunyai dua simbol bekenaan Olimpik dan London..simbol pertama adalah aksi tembak menembak mengeluarkan Cahaya pelangi(pelangi adalah simbol mascot olimpik)dan yang kedua adalah simbol Unicorn yang sebenarnya adalah simbol England juga
Simbol Unicorn Didalam Klip Video Kesha
Pelangi Simbol Maskot Olimpik 2012 
Bukti yang keempat adalah mengenai lagu kumpulan band yang akan digunakan pada pembukaan Olimpik 2012 di London adalah dari band bernama Clash dan tajuk lagu berjudul London Caling..lirik lagu ini sangat terang mengenai sesuatu yang dasyat akan berlaku di Olimpik..

The Clash’s ‘London Calling’ Makes For A Bizarre 2012 Olympics Ad
London calling to the faraway towns Now that war is declared and battle come down
London calling to the underworld(Alam Jin)
Come out of the cupboard, all you boys and girls
London calling, now don't look at us
All that phoney Beatlemania has bitten the dust
London calling, see we ain't got no swing
Cept for the ring of that truncheon thing
CHORUS
The ice age is coming, the sun is zooming in
Engines stop running(minyak naik) and the wheat is growing thin(makanan makin mahal)
A nuclear error,(Serangan Nuklear) but I have no fear
London is drowning-and I live by the river
London calling to the imitation zone
London calling upon the zombies of death
Quit holding out-and draw another breath
London calling-and I don't wanna shout
But when we were talking-I saw you nodding out
London calling, see we ain't got no highs
Except for that one with the yellowy eyes(Dajjal)

Dan bukti yang kelima adalah yang saya rasa sangat penting..seorang wartawan England yang telah menyamar dan memasuki menjadi Pekerja sekuriti di stadium olimpik menyatakan bahawa sistem sekuriti di taman Olimpik sangat lemah dan mendapat berita dari orang atasan yang menyatakan mereka mungkin perlu jalankan pengosongan  (evacuvation)  pengunjung  keluar dari kota London..dan yang paling menyeramkan adalah dia juga mendapat info mengenai 200 ribu keranda plastik telah dibawa masuk ke England dari Luar negara..Keranda plastik sebanyak 200 Ribu??nak wat apa??ni adalah persoalan yang sangat penting untuk di persoalkan..sila dengar interview radio ini..


Dan bukti yang terakhir ini tidak dapat dipastikan dengan betul tetapi pada 6 jun 2012 sistem pembentungan dan saliran air di bawah taman Olimpik ditutup untuk seminggu akibat kerosakan pada saluran air di taman Olimpik..(Certain stations will be completely closed for several days, including Hyde Park Corner and Marble Arch which will be closed for weeks at a time.)Adakah ini masanya mereka meletakan Bom-bom?

Selepas meneliti semua fakta dan bukti ini saya baru faham kenapa seorang pemuda yang bernama Rik Clay telah dibunuh(report polis mengatakan dia telah membunuh diri dengan terjun dari bangunan hostelnya)dia merupakan orang pertama yang telah mendedahkan bukti mengenai simbol dan rancangan Ahli Jemaah Dajjal ini untuk Olimpik 2012 di London pada june 2008..(Rik Clay was murdered, and his blog removed just like that!!.)kata seorang yang mengenali Rik Clay..

Disini ada sesuatu yang menarik untuk difikirkan kerana kata kata Arnold Schwarzenegger yang mengatakan ada sesuatu yang besar akan berlaku di Olimpik dan Mikael Jackson juga sebelum dibunuh ada mengatakan tentang 2012 dan kita perlu memberitahu pada penonton di london sebelum terlambat saksikan klip video ini


Seperti yang kita tahu Sudah pasti Umat Islam yang digelar sebagai penganas akan dipersalahkan jikalau apa apa yang berlaku di London dan media akan memainkan peranan yang sangat penting untuk Memprogram minda seluruh dunia untuk membenci umat dan Agama Islam..tetapi didalam Filem V 4 Vendeta memberi bukti bahawa apa apa kejadian penganas adalah kerja Agensi perisikan atas arahan kerajaan itu sendiri

Kepada saudara islamku yang telah mengkritik saya dan cara saya..saya minta luangkan masa anda untuk menonton video ini agar dapat anda faham apa yang sebenarnya ingin saya sampaikan..Terima Kasih..


"Kita sekarang berada di ambang transformasi global, apa yang kita inginkan adalah krisis besar dan bangsa-bangsa sedunia akan menerima New World Order" - David Rockefeller(Ahli Jemaah Dajjal)


Video yang sangat penting untuk ditonton oleh Anda..video ini adalah untuk Ahli yang baru menyertai kumpulan Ahli Jemaah Dajjal..Saksikan!!


THESE PLOTS CAN BE STOPPED IF ENOUGH PEOPLE BECOME AWARE OF THIS INFORMATION AND THE ‘ILLUMINATI’ ARE FORCED TO CANCEL THEIR PLANS..Saya harap sesiapa yang membaca artikel ini dapat menyebarkan pada semua dan berharap dengan pendedahan ini kita tahu bahawa bukan umat Islam atau penganas Islam yang melaksanakan rancangan Ini dan dengan pendedahan ini Rancangan Ahli Jemaah Dajjal ini dapat dibatalkan kerana ramai yang sudah tahu rancangan mereka dan berdoa pada Allah SWT agar dapat MELINDUNGI Atlet sukan negara kita jikalau pekara yang tidak diingini berlaku di kota London..Allah yang Maha mengetahui..Sekian Wasalam

307 comments:

  1. bodoh punya blog, blog sampah..taksub sgt dgn mende2 cmni..bodoh2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada apa yg bodoh(kecuali anda)...benda sedemikian berkemungkinan berlaku kerana orang kafir amat benci terhadap islam...sudah banyak kita lihat konspirasi mereka untuk jatuhkan umat islam di muka bumi ini...9/11 dan penindasan kaum yahudi adalah contoh paling mudah untuk diberikan...

      Delete
    2. taksub .. ? aku rase ape yg ditulis kat blog ni ade betul nye , memang lah susah nak percaye iluminati ni semua ,aku pon tak percaye ni , tapi kau tengoklah dunia sekarang , baru-2 ni ade sorang hamba Allah menyamar jadi imam mahdi ,.. perempuan zaman sekarang pon bnyak yg dedah aurat , ade otak , fikir lah sendiri , aku tengok ramai yang lebih pentingkan dunia . . takde benda yang mustahil dkat dunia ni kan, KUN FAYYAKUN , .. penyanyi lebih ramai daripade imam muda , remaja zaman skrg lebih suka tgok konsert dripade dgr ceramah kat masjid .. -kalau kau singgah mane-2 tempat pon , aku jamin kau akan nmpak kebnyakannya perempuan dekat tmpat tu x tutop aurat , .. kalau kau nak berlagak pandai terpulanglahh .. tak semua orang bodoh tu bengap , dan tak smua org pandai tu bijak .

      Delete
    3. Betul tu..sekurang kurangnya kita sentiasa berjaga jaga dan beringat.. dan juga memohon perlindungan daripada allah samada untuk umat islam di london atau serata dunia..

      Delete
    4. ko tu lagi bodoh, sampah, baik ko gi mati lagi bagus la...nampak melayu ko tu...bangsat tul

      Delete
    5. jgan marah2...byk2 la istighfar.....

      Delete
    6. this plot can be stop if enough people become aware of this information the illuminati are forced to cancel their plan.
      buat ape dia bg tanda2 kalau dia xnk orang tau.. jgn cepat sangat percaya la.. dah akhir2 zaman ni standart la penipuan tersebar.. selidik betol2,

      Delete
    7. kau tolong selidik :)

      Delete
    8. iluminati, vatican, dajjal, .... dunia makin hampir kpd penamat... yg ckp xbetul, taksub, anda kaji lah benda ni, ingt ap yg nabi penah pesan n compare ngn dunia skg ni....

      Delete
  2. kita tunggu dan lihat. semoga Allah swt melindungi umat islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tunggu dan lihat, klu tak betul pun pe nk kecoh2, good job admin, sama2la kita berdoa semoga semua umat islam dilindungi dgn aman... amin

      Delete
  3. Saya tak taksub tapi hendak menyedarkan dunia bahawa umat Islam bukan penganas yang akan melakukan rancangan jahat ini..dan saya juga berharap rancangan ini tidak berlaku dan ia adalah kesilapan saya..saya sangup malu dari umat Islam difitnah oleh Musuh Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga perkara yg boleh menjatuhkan Islam tidak berlaku =) ... Amin Ya Rabb.

      Delete
    2. Ya, lebih baik sekiranya tidak berlaku. Tetapi apa salahnya mengingatkan dan bersedia. Terlalu naif untuk memikirkan segalanya hanya "kebetulan".

      Delete
  4. tidak mustahil ianya boleh berlaku,sememangnya rancangan zionis memburuk2an islam sudah dilakukan sejak dari dulu lagi.awas tentera dajjal

    ReplyDelete
  5. yes ...... semoga umat Islam tidak buta hati dgn propaganda zionis ...... hinggakan ada antara umat Islam yg percaya kewujudan Osama "hero Islam" .... tentang 11th September dan sbgainya ....
    Plan zionis bukan sehari dua atau ber bulan atau bertahun .... ianya berlaku semenjak zaman Rasulullah lagi .... dadah, seks, ikon2 hiburan, makanan haram, pencemaran politik semuanya agenda untuk melemahkan generasi umat Islam hingga melanggar syariat telah menjadi 'takpe' atas dasar trend masa kini dunia canggih. Bagaimana liciknye mereka menakluk dunia sehingga beria2 mereka memerangi soviet, jepun, komunis, Nazi dan kini menghancurkan dan memecahbelahkan dunia arab ..... negara lain x boleh memiliki kuasa nuklear walaupun utk tujuan teknologi sedangkan mereka membina dan memiliki senjata nuklear dan mereka memantau setiap inci pergerakan umat islam didalam internet dan setelit ..... sekarang yg paling mudah mereka mencipta "Islam is Terorrist" ...... ya orang Islam akan ditindas kini dan suatuhari nanti Orang Islam akan bersatu dan bangkit dan menang dgn bantuan Allah namun waktu itu telah dekat apa yg telah di janjikan NYA. Eloklah kita bersatu mengenepikan sedikit perselisihan pendapat antara kita umat Islam ... kerana Isam kuat dgn persaudaraan seagama

    ReplyDelete
  6. bukan kita taksub dgn apa yg di dengar atau mungkin ada sumber2 yg boleh dipercayai namun kita harus berhati2 dgn semua propaganda zionis .... yg lebih menyedihkan mengapa ada umat Islam begitu TAKSUB dgn membenarkan apa yg zionis canangkan sebagai pejuang jihad Islamlah yg teroris yg memusnahkan twin tower dan Islam jugalah yg menjadi 'hero' dalam menghuruharakan dunia yg telah mereka tembak mati? sedangkan Pejuang mujahidin afghanistan, Palestin menjadi pejuang menegakkan keadilan tanah tumpah darah mereka, menyelamatkan negara mereka mereka itulah Mujahidin Islam ... bukan yang mengebom orang awam atau memerangi sesama negara Islam .... apa yg penulis maksudkan mungkin utk menyedarkan kita yang SEKIRANYA berlaku sesuatu kejadian bukan hanya di sukan Olympic tapi dimana sahaja sewenang2nya masyarakat dunia menyalahkan Islam ..... sedangkan Allah dan Rasullullah tidak pernah mengajar utk kita memusuhi dan menzalimi .... mungkin cara penulis atau sesiapa sahaja masa kini yg agak sensitif dalam menyuarakan pendapat dek tohmahan yg lebih besar oleh zionis

    ReplyDelete
  7. yang buta hati korang...
    malulah.... dieorang berusaha hingga berjaya..
    korang plak keje duduk fitnah orang lain akibat kelemahan diri sendiri...
    korang duk mengkaji apa musuh islam akan lakukan tapi korang
    lupa untuk dakwah mereka ke arah islam, sebab korang rasa korang dah
    layak masuk syurga...

    korang lupa untuk mengkaji apa Rasulullah S.A.W.. buat sehingga mampu untuk
    dakwah orang kapir... cara dakwah rasulullah korang taknak ikut tak nak kaji
    tapi apa yang rasulullah larang iaitu memburukkan orang menfitnah orang korang
    suke plak.. lepas tu berdiri atas nama islam... korang memang manusia tak tahu malu..
    lemah umat islam adalah kerana wujudnya golongan macam korang ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku se7 dgn sdara namun agak kasar bunyinya.

      Delete
    2. sama la..setuju dengan saudara@i walaupun agak kasar bunyinya...huhu..

      Solusi mudah untuk selesaikan perkara ini instead kita duk cakap2 dan goyang kaki je pasal ni:

      Dakwahkan diri kita dan masyarakat kita sehingga dakwah kita sampai kepada mereka. Kita 'pulihkan akar umbi' mereka. Seperti apa yang Rasulullah buat. Ini duk pot pet pot pet je memang takde hasil pape la..hoho

      Delete
    3. "Kita 'pulihkan akar umbi' mereka. Seperti apa yang Rasulullah buat. Ini duk pot pet pot pet je memang takde hasil pape la..hoho" - Terima Kasih Pawa Root karena memulihkan Zakar dan mengembalikan Umbi..

      Delete
    4. biar kasar yg penting semua orang faham apa yang dia mau sampaikan dan sedar kesilapan kita sebagai seorang manusia yg menumpang di muka bumi ciptaan Allah SWT ini. dari kita memfitnah antara satu sama lain bgus lagi bekerjasama untuk berdakwah.

      Delete
  8. Ini mungkin berlaku tetapi saya berharap ini tidak akan berlaku, bukan sahaja umat Islam akan di fitnah tetapi ia juga akan menyebabkan kematian atlet atlet negara dan kematian ribuan orang penonton.

    ReplyDelete
  9. TAK AKAN BERLAKU......KAU TENGOK SENDIRI, TUAN PUNYA BLOG....PERCAYALAH!!!! SEMUA VIDEO DAN BENDA YANG KAU KATA.....TAK DAPAT DI LIHAT KEBENARANNYA. IANYA BERKAITAN TAPI TAK BERGUNA LANGSUNG.....INGAT! JANGAN BUAT FITNA.......JANGAN SEBARKAN BENDA YANG KURANG BUKTINYA!!!!

    "HABIS JE OLIMPIC LONDON 2012.....INI, ORANG PERTAMA DI HINA ADALAH TUAN PUNYA BLOG!!"
    SETUJUH!!??

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya rela dihina Asalkan tidak ada orang yang mati dan umat Islam tidak disalahkan..dan saya bukan fitnah tetapi dah banyak bukti seperti 11 sept dan sape yang disalahkan?umat Islam jugakkan?

      Delete
    2. dia tak namapak ke "saya harap kajian ini salah dan hal ini tak berlaku" kat atas tu. pathetic

      Delete
    3. aku xkesa la betul ke x bende ni. tapi kalau kau nk tuduh tuan punya blog fitnah, kau tunjuk la identity kau. tuan blog berani post bende ni n die nk tanggung kalau bende ni salah. kau pulak berani nak kata dia fitnah tapi x berani nk reveal identity. ape kes?

      Delete
    4. kamen rider ichigo30 July 2012 at 00:33

      aku setuju ngan kamen rider v3...tgk kite orang geng2 suria perkasa hitam seluruh dunia, menyokong tindakan tuan punya blog ni, dan kami akan menentang geng2 dajjal ni seperti mana kami menentang geng2 shockers...sape yang kutuk tuan punya blog ni, meh sini kasi tunjuk muka, aku nak kasi rider kick penendang sulung aku...hahahahaha

      Delete
    5. "Khalid : Saya rela dihina Asalkan tidak ada orang yang mati dan umat Islam tidak disalahkan..dan saya bukan fitnah tetapi dah banyak bukti seperti 11 sept dan sape yang disalahkan?umat Islam jugakkan?" - Khalid adakah anda bakal menjadi Imam Muda 2012?.. Tahniah.. Hahahaha..

      Delete
    6. ape yg pasti, dajjal pasti akan muncul. bila dajjal dah muncul maksudnya kiamat dah nk dekat. sebelum terlambat baik kita semua bertaubat. dekatkan diri dengan Allah. jadikan Al-Quran panduan kita, hayati Al-Quran. hidupkan sunnah nabi kita. solat la, solat tu penting, tiang agama. sedarlah wahai umat Islam sekalian, kita ni umat yg terakhir. kita pun tak tahu berapa lama kita hidup. selagi Allah bg peluang kita hidup, bertaubat la sebelum terlambat.

      Delete
    7. kalau tak betul..alhamdulillah...seluruh ummat islam dilindungi... kalau ianya betul..dan kita dh baca blog ni..kita tingkatkan amalan kita.. jadi atak tak..hanya allah yang maha mengetahui... yahudi laknatullah sentiasa akan mencari peluang untuk menghancurkan kita umat islam..

      Delete
  10. ye betul apa yang anda katakan..tetapi musuh Islam ini dah lama kaji Al-Quran dan mereka tahu kebenaran Islam kalau benar mereka hendak menerima Islam dan lama dah mereka terima Islam..Tetapi mereka yang mengikut iblis ini juga telah bersumpah untuk memusnahkan Agama Islam dan Umatnya dari zaman firaun lagi..terima kasih untuk Komen anda..semoga anda berjaya berdakwah pada Musuh Islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka kaji al-quran. Kita kaji daak?

      Delete
    2. haha like 10000x

      Delete
    3. Takpa Khalid. Kita hanya sekadar berkongsi kan? Semoga Allah merahmati mu. Teruskan matang dan sabar dengan pandangan org yang bermacam macam.

      Delete
  11. tiada satu gerak pon di atas dunia nih yg bergerak tanpa kuasa dr ALLAH....

    ReplyDelete
  12. kenapa korg tak cari iktihar nak membantu saudara islam kita yg terdekat, dibunuh dan dikecam di BURMA...??? ttg isu ni aku rasa tunggu dan lihat, btw aku suka trailer GI joe tu... rasa nak tgok plak.

    ReplyDelete
  13. tulisan di atas hanya peringatan...dh lah amik intipati ygbaik...jgn kata org x baik..ni pon salah satu dakwah...masing2 ader ilmu masing2 ...x perlu pertikai ape org nk kongsi...

    ReplyDelete
  14. hmm yang tak pandai fikir tu letak la otak anda di lutut...artikel ni nak buka minda kot2 tercapai akal..kalau x paham silakan teruskan kehidupan rugi jika tidak mengetahui apa blog ini cuba sampaikan...MOGA2 tak berlaku ler semua ni.,..tapi bukti memang kearah kejahatan dunia..ohh tidak..

    ReplyDelete
  15. takpe saudare al walid.saudara cube mendedahkn sesuatu yng mungkin dan tidak.tak smue yng dirancng akan menjadi.so bile tk jadi kes tu,jngn rase seperti sudah menyebrkn fitnah.tk smue yng kite buat btol..kite hanye manusia.yang saudara2 yng menghentam pulas memaki saudara walid ni diharap relex je ea..KO TENGOK JE NNTY BILE DAJAL DAH RECRUT KO MASUK TEAM DIE.HAHAHAHA

    ReplyDelete
  16. nak tmbh sikit,yang pengikut dajjal tu tngok ni ea,bende best http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DEZYeK9pbQ3s%26ytsession%3Dx4z-GvCuCrzoCPQb0NmnmhHuTckR_3yuhSsWhwnQmFtiL3k3zhyn6DKpqQ_o86nSzqg2jWbf13IA1vGC8f4jz9JS3ysbYtsF6NVGGram6G1g8gpOaI5a26qUGCKW8v-rigDeNE1EA1pEkykhks-NYygGVK2OxtkS8kejzCGUqekyKZlX_OerRPk5HVVcJBz8oTZ5dwrox82tdJBXjbVUmE264r1WPeMmkgaSAiCz2LM&h=6AQELZWtg

    ReplyDelete
  17. ini bukan nyer cobaan... ini betol2!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe,,ini botul2!! bokannya cobaan!! (aku harap lufa ni pompuan yg cun giler...)

      Delete
  18. Sekadar peringatan je ni,betul atau tidak kita tgk je nnt.

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum, seronok baca bahan2 ni. ada yg btul n ada yg kurang dipercayai ckit. trserah pada pembaca nak percaya atau tidak kan. just nak tmbh kan lgi, gerakan2 Iluminati ni korg bley paham kalau tgk video org Amerika-Islam sndiri yg buat, The Arrival. diorg ada yg da kaji psal bnda2 ni. mmg btul ada Iluminati sbnrnya.
    England ni byk org Christian(yg asal agama dri Nabi Isa A.S). Iluminati ni plak Anti-christ(anti-Nabi Isa A.S sebab Nabi Isa yg akan bunuh dajjal(yg Iluminati sembah) nnti). So mmg kene la Iluminati nak serang org christian (x taw la btol ke x).
    x taw ni fitnah semata2 or mmg actual semata2. jgn salah kan bloggers sbb taip bnda2 camni, niat blogger ni nak bantu umat Islam supaya brhati-hati je. tuannye blog pon da ckp "saya harap kajian ini salah dan hal ini tak berlaku". so harap2 n brdoa bnda ni salah. (aku ni ATAS PAGAR ke hahahahaha)

    ReplyDelete
  20. kalau tgk kt video promo china tu mcm ada dia pakai baju mcm hitler je. apakah maknanya........

    ReplyDelete
  21. sesak nafas baca entry ni.. seram. moga ia tak berlaku

    ReplyDelete
  22. setelah saya baca,dan saya kaji terjemahan ayat Al-Quran...Surah Al-Baqarah 2:102...
    Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya); kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata: "Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)". Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah. Dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amat buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui.- Al-Baqarah 2:102...

    Surah ini menerangkan tentang Dajjal,dimana ilmu sihir di waktu Nabi Sulaiman A.S...Knights Templar...
    Cuma paling saya sedar...terbalik kan no surah itu...Surah Al-Baqarah adalah Surah kedua,Ayat diatas adalah ayat ke 102....2:102...terbalik kan....2012!!!!!!!!!!!

    YA Allah Lindungi kami daripada fitnah Dajjal tahun ini....

    Hamba Allah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa nak terbalik kan? sesuka hati je...kalau nanti terjadi tahun 2102 apa pula kata anda? jgn gelabah ayam mat

      Delete
    2. bro...ni la masalah "golongan" ni...suka reka-reka teori sendiri...

      Delete
    3. sesuka hati je cipta teori utk cari publisiti...kesian tgk sesetaengah umat islam yg sentiasa diselubungi perasaan negatif dlm diri, kekacauan, keresahan kerana sering buruk sangka

      Delete
  23. Saudara Walid, tahniah sbb anda berani dn prihatin ke atas umat Islam. Anda mencintai sedara seIslam lebih drp diri anda sendiri. Bagi yg hentam kata bodoh sebagainya anda telah mengeluarkan kata2 yg sia2. Setiap kata2 anda akan dihisab dihadapan Allah. Kalau senjata pun xpenah nak angkat utk lawan musuh Islam ne kan dgn lidah. Nauzubillah....istirgfar kembali. Allahm itu Maha Pengampun bg yg mohon taubat dan syurgaNya tp belum tentu dpt cium bau syurga jika x mohon maaf sesama manusia. Wallahua'lam

    ReplyDelete
  24. "dimana letupan yang dahsyat berlaku didalam menara jam tetapi ia bukan di London tapi di Rusia..mengikut fahaman saya ia boleh dikira sebagai simbol menara jam di london .."

    Wah! hebat fahaman anda!

    Butang lif ada simbol segitiga. Pastu ada titik satu kat butang tu. Apa kata fahaman anda pulak ye? huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula pasal..lagi satu bile untuk wawancara arnold. aku pasti die tgk ckp pasal capability london untuk buat olimpik games ni..tp blog ni just amik separuh je..x amik full vids. banyak lagi yg xrelated tp di masuk kan..aku sayang islam..tapi berat juga hati aku untuk terima sumea ni..harap ia tak jadi kebenaran..

      Delete
  25. Astaghfirullah.
    Takutnya.
    Allah, selamatkanlah kami.
    Kafir %^&**&^%
    Wahai umat Islam!....
    Ketahuilah...
    Berhati-hatilah...
    Bla bla bla

    *sambil rokok di mulut dan Al-Quran, solat entah kemana*

    Ini je ke cara kita untuk selesaikan masalah?

    ReplyDelete
  26. Knapa pada 15haribulan?? iaitu pada pertghan puasa...kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://johneox.wordpress.com/15-ramadhan-seruan-malaikat-dari-langit/

      kbtulan sbg prngatan.. =)

      Delete
  27. terima kasih penulis blog..ada kebenarannya ttg gerakan Freemanson ni..perkara xmustahil berlaku sbb kita mmg berada diakhir zaman..konflik dunia akn berlaku, fitnah dajjal semakin hampir..xpelik orang Islam sendiri mghina org Islam..sbb akn ada juga org Islam mnjadi pengikut dajjal..yg hentam xtentu pasal, nampak sgt korg xtau apa2 tentang Iluminati dan Freemanson..penulis hanya suarakan kemungkinan, celah mana pulak la dia taksub or fitnah..xfhm jgk aku ngn puak2 suka hentam xtentu pasal ni.. =)

    ReplyDelete
  28. Kelakar jugak artikel ni, sangat menghiburkan dibaca pada bulan puasa macam ni. Boleh jugak senyum-senyum, kering gusi, hilang sikit bau mulut...

    Oh ya, sila jangan makan kuih koci, itu adalah agenda Yahudi yang sudah diserapkan ke dalam budaya kuih orang Melayu sejak zaman berzaman lagi, kuih koci kalau diperhatikan dengan teliti = ia berbentuk segi tiga, sama juga dengan nasi lemak. Sebab tu orang Melayu ramai yang ngantuk lepas makan tu, apabila minda lemah, mudah Yahudi nak masuk jarum. Sila jangan makan nasi lemak, hentikan makan nasi lemak.

    Oh satu lagi, jangan pakai spender. Pakai boxer takpa. Spender berbentuk segitiga. Kita pun dah sedia maklum dengan ni.

    Terima kasih tuan punya blog. Bersedialah pada hari ke-15 Ramadan ya.

    ReplyDelete
  29. bangang...suka sangat "mewujudkan" benda yang "tersirat" padahal xde mende pun...filem ngan iklan pun leh jadi modal nk dikaitkan ngan macam2...apakah?...tu la org cakap taksub tp xngaku...melantun2 bodohnyer!!...
    kalu bole sume benda nak dikaitkan ngan teori konspirasi...BODOH!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tu yang bodoh..hahaha

      Delete
    2. ko pun bodoh

      Delete
    3. bulan2 puasa pun nak bodoh membodohkan antara satu sama lain...aduhai..

      Delete
    4. Sebelum kita jadi pandai, kita kena jadi bodoh dulu!.. Hahahaha.. (Sekadar menambah kuah dan lauk yang sedia panas)..

      Delete
    5. pandai sangat ke kau jebat ? hisy

      Delete
    6. show us what is your contribution to this country that can make you so superior to curse other people. dude, open your mind. even if this whole conspiracy things never existed, show some respect dude. there is always a thing that we can never knew. always. you can't deny everything that you can't see with your own eyes. even all of this shits are lies,is it by cursing other people can make you look better? it will make you look more like a moron that act like he knows everything when the fact is he cannot accept other people's opinion.

      Delete
  30. kemon la...tuan punye blog kn ckp die harap sume tu salah xbetol n xkn jadi..itu andian die..kite tgk,kita nilai sndiri..tp xperlu la nk ckp ini fitnah..sbb illuminati ni bleh ckp sume org dah tau..bkn kita mlayu je tau..org puteh sndri pon dah tau n die sndri bongkar..nape xckp yg video2 lain n blog2 lain yg berkaitan illuminati yg ade tu fitnah jgk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. andaian utk apa? utk menakut2 umat islam terutama bangsa kita melayu? secara tak langsung artikel sampah mcm ni akan menanamkan sikap negatif kat bangsa sendiri supaya sentiasa berperasaan buruk sangka kepada bangsa lain dan melupuskan semangat kesukanan (olimpik)..

      Delete
  31. penulis ni tak takut kena bunuh ke bila tuiskan cite ni... huhuhu

    sudahlah dari menyangka-nyangka..
    golongan kamu yg suka benda2 dajjal ni, x yah lah nak melabel org lain pengikut dajjal plak.. chill aja..

    kita lihat aja nanti.. kalau meletup, maka artikel ni mmg benar... kalau x meletup, mungkin artikel ni sudah tersebar ke serata alam... woha

    kalau berlakupun kejadian yg diceritakan.. dan islam dipersalahkan.. mungkin ramai lagi yg akan mengkaji pasal islam dan masuk islam.. seperti yg berlaku di US. huhu.

    apa kata kamu ikut aja flow akhir zaman ni.. kalau meletup.. tandanya mmg akhir zaman.. dan mmg kita di akhir zaman pun.. pastu nanti turunlah imam mahdi dan Nabi isa(dan sbg-nya). yg penting persiapkan diri dgn kefaman Islam, bukannya kefahaman terhadap teori yg belum pasti berlaku ni... huhuhu

    ReplyDelete
  32. paranoid sangat neh
    melampau sangat
    haha..lawak2,pastu p share kat fb cepat,mesti ramai akan percaya

    ReplyDelete
  33. Saya stuju dengan artikel ni..mmg dah jelas olimpik tu perangcangan jahat dajjal..

    tp 15 Ramadhan hari sabtu la..4 ogos...lau salah tolong betul kan...
    same2 kite berdoa semoga allah melindungi umat ISLAM..mungkin kite tkde kelengkapan y ckup untuk membantu semua umat ISLAM y di tindas..tp kite harus guna ape jua cara untuk membantu sesama umat...

    ReplyDelete
  34. kat atas tulis berharap tak berlaku

    jadi, tulis kat sini dan menyebarkan fitnah macamana pula? sudah-sudahlah dengan konspirasi ni. belajar rajin-rajin

    ReplyDelete
  35. org kafir takdenya nak berbaik dgn org Islam. baik pun berpura-pura. beringat dan berjaga. jaga akidah dan maruah islam.. dh lama dyorg nk jatuhkn islam. selagi islam duduk dibumi ni, dyorg takan duduk diam. bangkitlah org islam sekalian, buka mata buka hati tambah iman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah hasil negatif yg kita dpt...sentiasa ada perasaan buruk sangka..

      Delete
  36. Olimpik 2012 = Rancangan Illuminati.

    Kalau benar pun, apa kita ingat pendedahan-pendedahan itu mampu memberikan kesan?

    Ummat Islam kini hanya sibuk 'mendedah'kan,
    hanya sibuk rasa 'takut' dengan perancangan penuh teliti pihak lain,
    tetapi tidak mahu sibuk 'membina kekuatan diri, masyarakat dan negara sendiri.'

    Kalaulah semua menyibukkan diri dengan urusan dakwah dan tarbiyah, kemudian melaksanakannya atas jalan yang bersih, Illuminati nak buat apa pun kita takkan sekadar sibuk mendedahkan.

    Kita akan sibuk mendedahkan dan MENGHALANG.

    Tetapi kerana perkara asas ditinggalkan(pembinaan diri dan kekuatan ummat),
    akhirnya yang tinggal hanyalah 'kesibukan' yang sia-sia,
    dan ketakutan yang dangkal.

    ----------------------------
    Jadi, jadilah. Aku teruskan kerja. Sekurang-kurangnya nanti Allah tanya, aku boleh jawab.

    Tak jadi, pun sama sahaja. Aku teruskan kerja, moga-moga sempat kita menuai hasilnya di atas dunia.

    -copied-

    ReplyDelete
  37. pd pendapat aku, sekarang dh x sempat nk ubah apa2 kt dunia nie.. bukan bererti kita harus putus asa..
    tpi pada aku, kita xperlu terlampau mengkaji perkara2 seperti iluminati, freemason n yg lain2..

    lebih elok kita sama2 perbaiki diri, tingkatkn tahap keimanan n ketakwaan kita..
    dalami n fahami ilmu2 agama, dekatkn diri dgn majlis2 ilmu n para Ulama..

    sekurang2 yer kita dapat mendidik diri sendiri, ahli2 keluarga, @ teman2 terdekat..
    selebih yer kita tawakal dn beserah pd-NYA..k

    ReplyDelete
  38. mane ade meletop daaaa..apa daaa....

    ReplyDelete
  39. korang ade tgk perasmian olimpik x???
    sbb pe ade baby besar yg seolah2 dihanyutkan sungai dan lepas tu ade patung besar yang bengis pegang tongkat??
    korang taw tak patung2 tu melambangkan ape??
    diorang dah menghina salah seorang Nabi Allah iaitu Nabi Musa..
    google balik sejarah Nabi Musa dan pikir2 kan lahh..~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang yg taksub je akan pikir camtu!

      Delete
    2. konon2nya "memandang dengan mata hati"...dianugerahkan deria ke-6 dan nampak benda2 tersirat & sebarkan ke serata alam pastu terus chop org yg xpercaya cakap dia golongan yg sesat...dia jer betul...

      Delete
    3. Anonymous29 July 2012 23:08: bodoh betul...ckp mcm org xde ilmu...nabi musa tu kan dari yahudi (bani israel) yang menerima kitab Allah - Taurat (pegangan org yahudi) .....dlm injil (isa) kristian pun mmg ada cerita gak pasal nabi musa ni..

      Delete
  40. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  41. rasenye x salah klau nk bgtau ap rancangan freemason illuminati n yg seangkatan dgn semua bnda tu.. ni pun kira salah 1 cara nk sebarkan ap yg kita tau.. klau bnda dh btul, terang-terangan dr dulu lg kita dh tau agenda diorg.. itu dikira tksub jugak ke?? masjidil aqsa pe cer?? tu dikira taksub jugak ke?? http://lelakigenius.blogspot.com/2012/07/rancangan-para-penyembah-syaitan.html

    ReplyDelete
  42. bg ak x salah klau nk tau, tp dlm masa yg sama kita perbaiki diri sendiri dgn orang sekeliling kita.. so kita sentiasa bersedia.. mna2 mngsa sesama saudara islam kita, mcm dkt burma tu, klau kita x mmpu nk hulur bntuan kebendaan ke, kita sedekah la doa untuk diorang sbb doa tu senjata untuk umat islam..

    ReplyDelete
  43. JANGAN HINA PERMULAAN SESEORANG KALAU BELUM TAHU BAGAIMANA P'AKHIRANNYA..
    MENGAKU KONONNYA B'AGAMA ISLAM..TAPI SAUDARA ISLAM SENDIRI PUN KAMU MAHU TINDAS..
    KAMU SEKADAR MEMBACA TAPI TIDAK MEMAHAMI APA YANG TERSIRAT..
    BILA SUDAH BERLAKU BARU GELABAH..
    SEDANGKAN IBLIS SUDAH BERJANJI DENGAN ALLAH SWT ..IA AKAN TERUS M'GANGGU ANAK2 ADAM HINGGA HARI KIAMAT..
    TERIMA KASIH SAUDARA KHALID AL-WALID DAN TAHNIAH ATAS KEBERANIAN ANDA SERTA SEMANGAT SAUDARA DALAM BERJIHAD KE JALAN ALLAH.. SEMOGA HIDUP SAUDARA MENDAPAT KEREDHAAN DARI-NYA.. INSYA'ALLAH (^^,)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahu akbar !!

      Delete
    2. aku yg geram bc komen ko30 July 2012 at 05:29

      ko ni bkn islam..ni memainkan agama kami..dr komen ko pn dh tahu..tunjuk la diri ko sape?

      Delete
  44. Kalau tak jadi, bolehlah saya labelkan anda sebagai PARANOID ye.

    ReplyDelete
  45. konspirasi berkaitan olimpik ini juga ada diceritakan dalam youtube dan blog yang ditulis oleh omputeh sejak berbulan-bulan yang lalu..dlm blog yg sy baca mereka berpendapat kehancuran akan bermula pada 4 ogos hasil daripada numerologi..mereka juga percaya inilah konspirasi iluminiti dan berpendapat pihak yang akan disalahkan dalam hal ini oleh Orang Islam...

    ReplyDelete
  46. sekadar memberitahu buat apa? cuba buat persiapan.....nampak sangat lemahnya umat islam sebab tak mampu membendung rancangan mereka ni.

    ReplyDelete
  47. Ni semue kerja gila oleh mereka yg kononnya "memandang dengan mata hati" mencari benda2 "tersirat" sampai dh macam tahap kartun...saja reka-reka benda ni dlm otak dan wujudkan khabar angin...

    Agama Islam adalah agama yang jelas...penuh dengan ilmu...bukannyer main percaya khabar angin, bukannya dengan teori konspirasi ni apa bagai...gilos...!

    ReplyDelete
  48. Bila dah baca artikel atas nie..
    ada yang percaya..ada yang tidak...

    masing2 nak tunjuk pandai dengan cara kutuk mengutuk..bodoh membodohkan orang lain...bulan puasa pun jadi...!!!

    sudah2 lah mengata orang lain x betul...

    Baca artikel atas nie sekadar untuk tahu..korg nk terima..korg amiklah iktibar..korang taknak terima..korg buat tak tahu jela..tak perlu nak hina org lain dan mencarut di bulan puasa nie..

    Syaitan itu licik..dia boleh guna 1001 cara untuk sesatkan umat manusia...sekian !

    ReplyDelete
    Replies
    1. em, betul tu... cukup2 lah... sakit kpale aku bace komen korang sume... beringatlah skit.. nie bulan pose...

      Delete
    2. btul.. x perlu nk tunjukkn kemarahan kita..

      Delete
    3. puasa sekadar menahan lapar dan dahaga je mmg macam tu.. xde nilai.. sama macam puasa org kafir.

      Delete
  49. Complicated. Sukar utk dijangkau. ttp penulis boleh menggambarkan perkara2 yg akan berlaku dimana org lain tidak boleh. Mudah-mudahan perkara itu tidak berlaku dan mohon dijauhkan. Kita tidak tahu apa perancangan al kafirun dan mereka mmg musuh Islam yang nyata. Moga kita berada dibawah lindungan Allah. Wassalam.

    ReplyDelete
  50. Rajin awak buat kajian tentang teori konspirasi. kan bagus kalau rajin mengaji & sebarkan agama Islam camni, baru la tak paranoid dgn freemason, dajjal dan sebagainya! :)

    ReplyDelete
  51. sebenarnya penting juga kau belajar dan kaji perancangan musuh kau ni. kalau kau tak tahu dan tak kenal siapa musuh kau,macam mana kau nak selamatkan iman kau, sedangkan musuh kau sgt kenal siapa kau luar dan dalam.
    katakanlah kau rajin solat lima waktu di masjid, berpuasa wajib dan sunat,bayar zakat,tunaikan haji,sedekah kt anak yatim tapi disebabkan kau tak tahu perancangan musuh, kau pun jatuh ke dalam perangkap musuh (kerja kt bank/buat loan/mengundi dlm pilihanraya/dsb..). kt akhirat nanti kau bajet dapat masuk syurga,rupa2nya masuk neraka. kau kena tahu musuh kau ni sgt2 terer jadikan kau buat dosa walaupun tanpa niat di hati kau.

    itu contoh je. semoga kita semua selamat dari segala perangkap yg dipasang oleh musuh. amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. nak menang dalam perang bukan setakat duduk diam2 dalam kubu.. kena bijak atur strategi n tahu apa y musuh buat.. kalau x sia2 je.. saya kagum dgn usaha admin blog ni.. sekurg2 nya dia berusaha utk kaji. anda y mgutuk2 ni ada buat apa2 ke.. sudah2lah tu

      Delete
  52. untuk percaya atau tidak itu adalah pilihan...dan wajib untuk kita percaya bahawa apa2 yg b'laku adalah semua dgn izin ALLAH...dan tiada perkara yg mustahil dlm dunia...sebagai seorg Islam haruslah bersedia dgn apa2 kemungkinan..walau sehebat mana perancangan manusia, perancangan Allah itu lebih hebat..

    Khalid sendiri kata, ini hanya la andaian...jgn jd ibarat seekor katak yg rasa dirinya sentiasa selamat di bawa tempurung, hingga lupa bahaya yang menanti di luar...

    banyakkan la membaca utk menambah ilmu...betul atau salah sesuatu pembacaam pasti akan ada yg kt perolehi..dan kita lebih cerdik membezakan yg baik dan yg buruk...wallahualam..

    Tukang sapu

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Khalid sendiri kata, ini hanya la andaian...jgn jd ibarat seekor katak yg rasa dirinya sentiasa selamat di bawa tempurung, hingga lupa bahaya yang menanti di luar..." - Khalid pernah mengandaikan dirinya menjadi seekor Katak dan melakukan aksi menutupi kepalanya dengan tempurung.. Tukang masak

      Delete
    2. "Khalid pernah mengandaikan dirinya menjadi seekor katak dan melakukan aksi menutupi kepalanya dgn tempurung..."

      Kini Khalid sdh mengerti hidup bukan selamanya di bawah tempurung dan mula menjadi seorang yang berani..kerana bahaya itu tidak kenal siapa...

      Tukang Sapu

      Delete
  53. Sy xtau nk kate ape tp cubela bace buku Art of Deception. Org Puteh yg wt buku ni da msuk islam n pnh djemput ke program Nasik Lemak Kopi O TV9...
    Yg sy faham org yg post artikel ni hrp klu prkara ni trsebar mudah2an ape yg drancang tu takkan mnjadi... Amin..

    ReplyDelete
  54. u gone crazy i guess.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  55. Xpayah la nk sebarkan mende2 konspirasi macam ni...baik sebarkan ape hadith ke ayat2 alquran ke yang dah memang confirm betul...

    ReplyDelete
  56. yang pastiii adalah kematian dan alam akhirat...... dari saya dan anda semua akan hadapinya nti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar dan yang pasti, Dragon Ball juga ada 7 biji kesemuanya termasuk biji lo..

      Delete
  57. Jika x percaya jgn la mnghina.sila guna bahasa yang baik sesama saudara seislam anda.Mungkin ada kebenarannya n mungkin menyimpang andaian ini.Apapun jdkan hal2 sprti ini peringatan setiap kali kita terlalai.Jadilah manusia yg beringat dan mengingatkan dan bukan yg suka diingatkan.Sy berckp untuk diri sy sndr dan semua.Sejujurnya entah kenapa sejak dr tahun ini sy x pernah dpt membayangkan masa depan sy seperti waktu dulu2...seperti ada sesuatu yg akan berlaku di pertengahan perjalanan hidup sy ini....Semoga ada takdir yang baik untuk semua muslim seluruh dunia da n kita di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. thumb up. gunakan bahasa yg baik.. n jadikan peringatan dlm hidup kita..

      Delete
  58. aku xpham la.. blogger ni hanya nk mmperingati kita je.. nk ddehkan je ape yg die kji.. orng yg bleh trma ok ja aku tgok.. tp yg xbleh trma 2, dh la xbleh trma ps2 ngata mcm2 plak kt blogger 2.. nk ckap orng yg slah tp comment mcm orng xda akhlak.. klo ye pon xbleh trma xpyh la ngata.. untok pngtahuan buat orng yg xtau apa2 2.. bnda ni dh rmai orng kji.. orng islam sndri dh kji mllui alquran.. xmsthil bnde ni nk jdi..
    aku sndri hrap bnda ini xbrlaku, xbtol.. tp aku xbuta kan mata hati aku.. aku tgok je ape yg orng kji.. yg blgger ni kji, yg psal 'THE ARRIVAL' 2.. bla aku tgok smue ni die mmbuatkan hti aku jdi tkut dngan dunia akhir zaman n mmbuatkn aku trfikir ckup ka amlan aku, adkah aku akn trlepas dri mnjadi pngikut dajjal..

    PERCAYA ATAU X KORANG DEKAT ARTIKEL NI TRPLANG LA PDA MASING2.. TP PMERINTAHAN DAJJAL KT DUNIA NI ADALAH BENAR.. SIAP ADA HADIS NABI LGI.. SO BUAT HANG JEBAT DN YG LAIN2 YG BUTA2 TOLAK ARTIKAEL NEH.. JGAN LA JDI KATAK BWAH TMPRUNG..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thumb up!.

      Delete
    2. PRECAUTION IS NOT PARANOID... DAJJAL IS REAL.. DON'T YOU BELIEVE IT??

      Delete
    3. "PRECAUTION IS NOT PARANOID... DAJJAL IS REAL.. DON'T YOU BELIEVE IT??" - I don't believe Dajjal.. Why must I believe him?.. Dajjal is truly Evil and U want them to believe him? What kind of cult r U?.. Shame on you.. Hahahaha..

      Delete
    4. beriman pada sesuatu yang ghaib tu kan wajib. hari kiamat (masa hadapan itu ghaib) kalau kamu tolak n tak nak percaya.. apa nak jadi dgn iman kamu... Allah.. ampuni dosa umat Nabi Muhammad ini... Allahu akbar..
      thumbs up (two hands)

      Delete
  59. Paranoid. hahahaha. blog iluminati yang sebenar ialah blog ini!! www.csk22.com. harus dibendung!!

    ReplyDelete
  60. masalahnya masing2 nk memaki hamun n nk hina sesama saudara.. Ya Allah.. bulan Ramadhan pulak tu.. benda mcm ini kan lagi boleh bertengkar mcmana nak bersatu. its a sad thing to see such people senang2 nak memaki hamun org atas dasar perbezaan pendapat. sedarlah, syaitan dan nafsu kita sentiasa nk bakar perasaan n nafsu amarah sekalian supaya memerangi dan bergaduhsesamasendiri, walaupun di bulan Ramadhan.
    Its either you can accept his opinion and kajian ataupun u have different views, dats it. tak perlu nk kata org bodoh sebab diri sendiri tak percaya freemason illuminati dajal and all. Sedarlah wahai saudara2 seIslam semua, ambillah iktibar dari apa yg cuba di sampaikan..bukan nya telan bulat2.. ada akal pakai untuk berfikir, bukan nya ambil jalan mmudah utk menidakkan pandangan org lain dgn kata org itu bodoh, hina itu ini. muhasabah la diri kita berada di akhir zaman, dajal itu pasti dan kemusnahan itu pasti.

    Bersatulah, insaf dan bertaubatlah utk permulaan, sedih baca all these comments reflecting the state of mind most of our brothers and sisters berbalah sesama sendiri.. Ya Allah, satukanlah ummah Islam sedunia dan bersihkanllah hati kami dari sifat mazmumah..

    stop commenting before you really know what you are saying, fikir dulu sebelum menyatakan pandangan jgn terus condemn, tujuan penulis blog mungkin utk kita semua sedar perancangan halus utk memecah belahkan umat Islam, kita di akhir zaman. muhasabah balik diri, dan paling penting jaga hati dan percakapan kita. Sebab mulut kita akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak. atleast dia menyampaikan dan mengingatkan kita, but some of us maki dia for what?

    Hmm..percayalah dajal itu sentiasa merancang utk menyesatkan kita dgn fitnah i.e. ujian dan dugaan akhir zaman.

    Wallahu'alam. Hayrol Rox

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol 2.. dh rsa diri sndri 2 dh baik sgt dh ka yg dok ngata kt orng..
      comment mcm die je yg btol tp die xsdar kt comment die 2 die dok hina orng yg se agama dngan die..
      orng yg die hina 2 plak orng yg cuba brdkwah.. huhmm.. ckap jgan ikot hati n nafsu.. ckap pkai akal + aklak + Iman..

      =apietz=

      Delete
  61. Thanks brother. nice and interesting sharing. Janji Allah itu pasti. :)

    ReplyDelete
  62. 'aku akan menang apabila berhujah dalam kalangan 10 orang ilmuwan. tetapi aku akan kalah pada oarang yang jahil kerana dia tidak mempunyai asas ilmu yang betul'

    hanya menyemak mengutuk orang nak dedah 'ahli jemaah dajjal' kau tak nak dengar. kau paling saja muka kau dari blog ni.biadab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukannya apa, kita terlalu terbiasa dengan keselesaan. Otak manusia memang diprogramkan untuk menolak benda2 yang tidak terbiasa dan mengejutkan, tetapi setelah adaptasi, baru kita boleh terima segalanya. Persiapkan diri kita dengan ilmu dan amal, kerana dari situlah datangnya iman, yang mana apa-apa pun rancangan musuh Islam, tak akan dapat menggoyahkan iman yang sebenar. Tanya diri kita, iman kita mantap atau tidak? Tak kira kita fikir mantap atau tidak, mantapkan lagi.

      Delete
  63. Group A : Orang group dari group ini membaca, mengkaji sesuatu yang bukan sekadar kebetulan. Cuba sampaikan masej kepada org ttg kebetulan dan perancangan.

    Group B : tidak boleh terima maklumat yang bukan sekadar kebetulan ini kerana tidak membaca dan mengkaji. Cuba menidakkan sesuatu perkara tanpa membuka hati utk mengkaji dan menerima.


    umpama :

    group A berpesan kepada group B yang keluarga group B dalam bahaya kerana ada cubaan/perancang dilanggar oleh kereta... dan minta berhati-hati.. tapi group B buat tak tahu je.. lansung tidak berhati-hati. Lalu, Keluarga B pun meninggal dunia kerana dilanggar oleh kereta.

    Agak2 group menyesal x??

    ReplyDelete
  64. kasihan orang group B tu.

    ReplyDelete
  65. ape ni????arrrggghh..

    ReplyDelete
  66. agak seram jugak mmbacanya..InsyAllah slamt dunia n akhirat

    ReplyDelete
  67. Siapa yang mengaku percaya teori konspirasi, anda bermasalah. Jangan pandai-pandai tuduh orang lain termakan dakyah Yahudi kononnya. Tak ada pun dakyah yahudi. Anda yang saja reka-reka benda ini dalam otak anda.
    Kenapa kena percaya teori konspirasi? Kita percaya teori konspirasi kerana kita lemah. Kita percaya teori konspirasi kerana dalam hati sanubari kita ingin “percaya” pada sesuatu, walau benda itu karut sekalipun. Kita nak percaya bahawa wujudnya satu “big picture” di dunia ini, dan jika big picture itu kehilangan bibit-bibit tertentu, kita mahu isikan lubang-lubang itu dengan naratif kita sendiri (ini adalah motivation orang mencipta teori konspirasi)
    - Copy/paste dari : http://suhaimiramly.wordpress.com

    aku setuju sangat2 ngan mamat ni...

    ReplyDelete
  68. sama macam dalam kajian link vid bwh ni:
    http://www.youtube.com/watch?v=kFHcOw9INj4&feature=g-hist

    ReplyDelete
  69. kepada korg2 yg sibuk nak hina tuan punya blog ne...korang kena sedar dan berfikiran terbuka...tuan blog ne dah melaksanakan tugas dia sebagai umat islam yang prihatin...yang korg duk hina2 dia pesal?...korg bleh hina tuan blog ne kalau korg dah buat benda yang lagi baik dari dia...

    sesungguhnya kedatangan al-masih ad-dajjal itu benar...korg jer yang xnak buka hati korg tuk terima kebenaran...sbnrnya org2 yg duk hina2 benda ne adalah org yg masih belum bersedia untuk menghadapi sesuatu yg buruk yang akan menimpa umat manusia kelak..
    Firman Allah yang bermaksud: “Dan bahawa sesungguhnya hari kiamat itu tetap akan datang, tidak ada sebarang syak padanya, dan bahawa sesungguhnya Allah akan membangkitkan (menghidupkan semula) orang-orang yang berada dalam kubur.” (Surah al-Haj ayat 7).

    dah jelas dah Allah sendiri turunkan ayat ne...lagi korg xnk percaya??...sedarlah wahai saudara2 seagamaku...korg bleh jer xstuju dgn apa yg ak tulis ne...tp korg kena ingat kita akan kembali kepada Allah juga...jadi,drpd kita duk hina2 org yg dah berjuang d jln Allah ne...lbih baik kita sokong org2 yg mcm ne...buat apa kita nak labelkan tuan punya blog ne sbgi PARANOID?...dia cuma mnjelaskan petanda2 kpd sesuatu yg bakal berlaku...klu la xde org mcm dia ne msti kita smua xtw kn...klulah bnda ne brlaku msti kita pun akan termakan dgn hasutan musuh2 Allah!!...bersyukurlah ada org yg prihatin supaya kita dpt buka minda kita...kita sebagai umat islam...berdoalah banyak2 supaya benda ne xberlaku...sesungguhnya semua yg terjadi atas kehendak ALLAH...

    kalau benda ne terjadi ia adalah ujian Allah untuk melihat sama ada umat islam yang lain nti nak tuduh yahudi ke atau umat islam sendiri...kalau benda ne x jadi...itu juga merupakan ujian Allah untuk melihat sama ada umat islam ini akan terus beriman akan qada' dan qadar yang telah Allah tentukan...xperlulah nak label2 org tu paranoid la apa la...semua urusan dunia ne kn Allah yang tentukan...xkan itupun korg sangkal lagi?!...kita jaga amal masing2 dan buat rujukan serta fikir dgn aik sblm nak kutuk2 org tuh...renung2kan dan selamat beramal...

    ReplyDelete
  70. org yg tdk percaya biasa nya adalah orang2 yg suka melakukan maksiat...mereka juga adalah manusia2 yg tdk ikut perintah Allah...sbb 2 mereka tdk percaya atau xnk percaya kerana terlalu takut...

    ReplyDelete
  71. Percaya atau x musuh2 islam tu byk muslihat dia...yg mengutuk mungkin xpercya atau mungkin xmahu kosongkan gelas...yg menyokong pulak anda pon perlu mengkaji benda2 macam ni...jgn men ikot2 saja...as for me..aku dh mengikuti konspirasi2 dh lama dh dh...tp aku anggap ni sebagai ilmu...manusia tanpa ILMU ni bole jd buta hati...tp aku berharap andaian ni xberlaku dan memohon ALLAH SWT melindungi kita semua...AMIN

    ReplyDelete
  72. Tahniah kepada tuan punya blog..percaya atau tidak tentang perkara yang disampaikan...terpulang..sekurang2nya,tuan punya blog telah memperingatkan kta..cuma perlu berhati2..masyaAllah..bulan puasa pon korang nak letak ayat2 x baik...sedangkan tuan punya blog hanya menyampaikan apa yg dia rasa & kaji..korang dh kaji??korang jugak mesti mcm saya bukan?baca hanya yg korang nak baca..x baca habis dan x tgok video2 ne semua...korang kata islam,berpuasa..tpi korang dah sumpah seranah saudara islam korang sendiri yang sedang berusaha menyelidik perkara ne..kalau betul2 terjadi...??siapa yang dipersalahkan..ISLAM kan...kalau pun x terjadi,sekurang2nya kita sudah bersedia menghadapi..bukan pasal fitnah memfitnah...tapi baca balik entry ne..banyak kali..ianya kerana RASA KASIH SAYANG SESAMA UMAT ISLAM DAN PERTAHANKAN AGAMA ISLAM...kalau nanti benda ne menipu...saya tidak akan mengutuk tuan blog..saya xkan marah tuan blog..sebab,apa yng dye buat dan kaji ne..kerana ALLAH,kerana AGAMA dan SAUDARA ISLAM...subhanAllah..moga Allah meredhai apa yang tuan blog cuba sampaikan..think positif dgn segala komen2..ambil ianya sebagai semangat..Allahu Akbar!!Assalamualaikum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahu akbar !!
      rasa kasih dan sayang sesama umat islam,,
      pertahankan agama dari di fitnah dgn mnyebarkan ilmu yang ada..
      walaupun tahu bahaya yang bakal menimpa diri.. sekurang2 nya dia tidak takut menyampaikan kebenaran dan tidak takut di cela..
      wallahua'lam

      Delete
    2. Betul2..tuan blog tidak takut menyampaikan,even benda ni boleh membawa 1001 masalah kepadanya..wallahualam..kami mendoakan yg terbaik untuk tuan blog..

      Delete
  73. wahai blogger yg manis..sila nyatakan sumber artikel.. cb kt tgk UIA ada ka x dia kecek pasal illuminati? ustaz don? ada x? ni la tandanya org x caya benda2 karut mcm ni..kalo ada napa x ustaz2 tu crta dlm ceramah diaorg? heh, ni la tandanya umat islam yg bijak2 belaka kt malaysia ni x da menaruh minat n percayaan sdikit pn kt benda2 cmni.. apa perassaan blogger lps tarikh2 keramat yg anda sebut tdi xterjadi? kt bkn psychic blh tgk benda2 dr masa depan... kalo pendedahan mksd2 logo olimpik okay lah jgk.. olimpik salah..euro salah..habs sukan kt malaysia ja betul? lebih baik ko kupaskan aja isu kt myanmar tu..palestine ka, burma ka..adalah faedah blh bantu MENYEDARKAN saudara islam kt malaysia ni..ni pasal nak dedah2 simbol illuminati olimpik plak.. blh batal x olimpik tue? wallahuam..

    then satu lagi komen anonymous kt atas tu, baby besar n ahli sihir yg jahat tu sbnrnya lord voldemort harry potter tu..n ada jgk watak2 tu dlm crta kartun disney..hahah..kesiann2x

    p/s : melihat kepada acara gemilang d london, dr segi persembahannya yg unik blh menimbulkan byk prasangka2 seperti agenda2 illuminati.. kwn2 semua, london tu kota yg penuh kaya dgn budaya yg org inggeris yg dikagumi.. bkn shaja menceritkan budaya, malah turut dipertontonkan karya2, art disney d mana dipelopori oleh org putih..mcm kartun mickey mouse tu..diaorg kagum. overall, smuanya pasal perkembangan kehidupan org putih zaman dulu lg...

    -sekian-

    ReplyDelete
    Replies
    1. ckp ngn org jahil mcm ko ni susah...dh terkena sihir budaya barat kagum dgn budaya2 sna....sejak kecil dididik secara yahudi....pemikiran pon kata 'xpela dorg buat semua tu tanpa ada apa2 maksud tersirat pon'......

      Delete
  74. Walaupun aku bukan macam kau yang banyak ilmu agama, yang boleh berhujah dengan ayat al-Quran seterusnya disokong dengan hadis dan kemudiannya dihuraikan dengan pendapat² ulama, tapi nak masuk syurga yang paling penting adalah rahmat ALLAH Taala.


    Kalau betul nak dakwah untuk kebaikan umat ni, berdakwah lah dengan menceritakan KEBESARAN ALLAH supaya jiwa org Islam pada hari ni hanya ada ALLAH, takut pada ALLAH, & segalanya hanya kerana ALLAH, bukannya sibuk dok pikir, cipta, reka, sebarkan, dll. pasal TEORI KONSPIRASI!!!. Dulu nabi berdakwah sampailah ISLAM ni tersebar ke seluruh dunia bukan sebab penyebaran video (yg ni aku tujukan utk penganut the Arrival) atau nabi cakap pasal strategi org kafir (yg ni aku tujukan utk pencipta teori konspirasi).

    P/S: Selamat berpuasa/berbuka & maaf zahir batin kepada yg tersinggung dengan pendirian/kata2 kesat aku...adios...!

    ReplyDelete
  75. At least it's not bombing in malaysia..other's i dont really care..

    ReplyDelete
  76. kesian kat penulis blogger nie,,aku nie mungkin muda lagi dri korang semua pun aku fhm dgn ape yg die cuba sampaikan... untuk peringatan kita semua tu..janganlah menindas sesma islam,,dia bukan nak tunjuk pandai ke alim ke, tpi cum nk berkongsi dgn ape yg dia nmpak,,, kalau dia tak betul pun,,biarlah Allah yg tentukan,, Allah maha mengetahui,,, btw,terima kasih kepada tuan punyaa blogger,, interesting...apA-apa pun yg terjdi..kita erah kepada NYA... semoga dijauhkan dari kejahatan... insya'ALLAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kerana menyokong saya,menberi komen yang baik2 dan pada sesiapa yang mengutuk saya..saya mintak maaf sgt kalau artikel ini telah menyinggung perasaan anda..kalau boleh kita tak yah lah bertengkar atau maki2 sesama islam..yang penting kita bersatu..Salam Ramadan Al Mubarak pada semua yang telah meluangkan masa di blog saya ini..terima kasih sekali lagi..Allah Yang Maha mengetahui dan segala puji bagiNYA

      Delete
  77. aku ada terbaca blog lain...
    bloq tu ada kluarkn ayat al_quran.. dia ckap pertengahan ramadan akan ada peristiwa besar akan brlaku...jatuh pada hari jumaat 2012.. hanya ayat al_quran tu sahaja di warna merahkn.. try korg tngok petngahan bulan ramadan hari apa..?? aku x pasti benda ni btol tw x.. klu salah sorry..

    ReplyDelete
  78. kita sama2 jaga iman kita yeee... :)minda kita senang di jajah oleh org luar..so kita boleh fikif mana y baik,n mana y buruk..selagi ada iman,Insyaallah kite brada di landasan Allah..Salam Ramadhan..

    ReplyDelete
  79. terima kasih. tuanpunye blog... org lain kalo nk respon positif ke negatif ke tu masing2 punya pilihan...
    cuma sya nk kongsi site ni.(http://www.ae911truth.org/) korang go through tengok.. pasal WTC 9/11..
    org2 pakar mereka sendiri yg mmpersoalkan kesahihan event yg berlaku...

    salam ramadhan.. 10 hari dah berlalu.. habis ke ngaji quran 10 juz? tarawikh buat ke lengkap sempurna?
    kalo mati la ni dah bersedia ke?? jgn main2 dgn urusan akhirat.... hidup bukan sekali...
    maut adaalah pintu dari alam fana ke alam baqa'. bekalannya iman dan amal..
    sekodar mengingatkan diri sendiri dn teman2 (yg mahu ingat)..

    ReplyDelete
  80. Illuminati the secret society that went hidden after the event " La Purga " were the Rome Church brand each of their member on to their chest.

    ReplyDelete
  81. Assalamualaikum,,saya rasa en blogger ni syg sgt kt umat islam dan sntiasa brjaga2..kalau nk ckap psal orang melayu yg akn rasa takut dn resah dgn tulisan en blogger ni,,tu msalah org yg membaca..kita mmbaca nk tmbah ilmu..masing2 dkurniakan akal utk brfikir dan setiap org mmpunyai pndangan yg berbeza..kalau sesiapa yg x nk terima tu xpe..it's okay..dn kalau yg percaya tu jgnlah terlalu takut kerana kiamat tu psti akn dtg cuma skejp atau lmbat shaja..sdngkan kematian itu mrupakan kiamat kecil bg setiap individu..sesiapa yg takut dn resah,,doa jela ye..wassalam~~

    ReplyDelete
  82. Salam.

    Macam-macam komen ada, letih den membaca. Dulu minat juga cerita-cerita konspirasi ni. Tapi itulah, terpulang kepada diri masing-masing. Jika nak menegur, tegurlah dengan hikmah. Jangan maki hamun sehingga menerbitkan kebencian. Takut-takut dengan suburnya perpecahan dalam Islam dan inilah agaknya kesan daripada konspirasi itu. Iaitu perpecahan.

    Hakikatnya satu, sememangnya Yahudi dan Nasara itu tidak akan senang dengan Islam, kecuali kita mengikuti mereka. Mereka ada MO untuk melemahkan Islam, seperti hedonisme, agenda perbalahan mazhab (terutama mazhab terbesar Islam iaitu Sunni-Syiah) dan macam-macam lagi. Ini lebih merunsingkan kita sebenarnya. Bagaimana ingin memupuk perdamaian dalam Islam. Jika semua puak dan aliran dalam Islam berdamai dan bersatu, datanglah apa sahaja, InsyaAllah Islam kekal utuh.

    ReplyDelete
  83. The Hidden Truth Kepala Abah Kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. .Astaghfirullah hal 'azim.Ya Allah ampunilah segala dosa-dosa hambaMU ini..tak baik hina ayah saya apa salah dia pada anda..

      Delete
    2. lol, what you're saying just shows how stupid some of our people are. dude, open your mind. we can never knew the truth is. well-kept secret under the rug. there is always a possibility bro.

      Delete
  84. mari kita tengok adakah london akan meletup semasa olimpik ini berlaku....

    ReplyDelete
  85. takut juga selepas membaca berita ini...
    saya harap perkara buruk tersebut takkan berlaku..
    kesian mereka yang tak bersalah...=(

    ReplyDelete
  86. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  87. Yahudi ciptakan kebetulan untuk manusiaa tidak akan tertanya dan ragu2 akan kesahihanya...gerakan illuminati n freemason sudh lama betapak ti serata dunia dan sekarang mereka berani mempamirkan tanda2 kedatangan mereka apakah anda suma lupa aper yg gerakan ini mahu emph yehhh new oder mereka sudah merancang berdekad lamanya menunggu wktu dan ketikanya kerana mereka percaya dajjal itu adalah pemerintah dunia ini

    ReplyDelete
  88. risau gak kalau bende ni betul. dah la bulan 9 ni aku nk sambung belajar kat London weh.. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK PERLU NAK RIAK DPT SAMBUNG BELAJAR DI LONDON!

      Delete
  89. "Berkemungkinan pada 15 Ramadan(Hari Jumaat bersamaan dengan 3 August)ni pendapat sahaja.." kenapa enta memilih tarikh ini? sumber? adkh enta menganalisis scra persendirian atau berkumpulan?

    ReplyDelete
  90. Replies
    1. New World Order..
      One World Government...
      40 protocols of Eldest of Zion
      Dajjal: The King Who Has No Cloth
      read, in the name of Rabb who creath..

      Delete
  91. Selain dari petunjuk2 di atas, ada satu lagi petunjuk pada illuminati card game yg bernama Combined Disasters. Pada card game tu terdapat gambar menara jam yg diletupkan selain terdapat 5 org manusia yg memakai baju berlainan warna yg pada pandangan saya mewakili warna2 logo sukan olimpik. Wallahualam.

    ReplyDelete
  92. kalau nk selesaikan masalah, kenapa perlu tinggikan suara...?

    ReplyDelete
  93. Majulah Malaysia. Umat lain jauh lebih berjaya, mampu menolong golongan yang miskin di Afrika, Uganda, Somalia.. Kita? Inilah kerja kita. Sebagai khalifah Allah, kita patut mengamankan bumi, menjaga bumi, bukan sesetengah golongan sahaja, bukan saling memburukkan, porak-perandakan. Bukan asyik menimbulkan konspirasi. Nak buat yoga untuk kesihatan, dikatakan menyembah buddha. Nak buat cara ni cara tu, dikatakan ikut Kristian la sebagainya. Bukan nak kata boleh buat segalanya tanpa had tetapi semuanya bergantung kepada niat. Umat kita sendiri pun kita belum upaya untuk menolong.

    Ada kes orang Kristian dari church yang kena menghulurkan kepada orang Melayu yang miskin tetapi sebaliknya mereka kena tuduh ingin menukarkan agama orang Melayu. Kalau orang Melayu tu dengan sukarela masuk Kristian pun, siapa yang patut dipersalahkan? Kita TIDAK MAMPU dan TIDAK MENGENDAHKAN orang Melayu miskin sebab ini lah kerja kita hari2. Makin lama makin ramai orang islam lemah pegangan agama kerana apa? Kerana mentaliti sebegini. Bukannya nak fokus kepada ajaran Islam yang sebenar. Sedarlah.

    Kenapa perlu begini? Kena ada kepercayaan kepada kemanusiaan. Yahudi pun berperikemanusiaan. Ada yang baik ada yang buruk. Tetapi takkan la diorang effort gila sampai movie director, orang yang buat game semua nak bergabung jatuhkan umat islam. Takkan diorang nak mengancam keselamatan umat mereka sendiri. Apa bezanya kita dengan mereka yang menuduh dan memandang rendah terhadap umat islam? Kita nak orang tukar pandangan terhadap kita tetapi kita ada buat benda sama? Apa yang telah kita buktikan?

    Sedih. Terkilan.

    Jadilah orang yang berjaya, bukan mengejar keduniaan, tetapi berjaya supaya dapat menolong golongan yang memerlukan tidak kira orang Islam atau tidak, supaya dapat hapuskan corruption, supaya dapat membuktikan bahawa golongan umat Islam boleh berjaya dari segi keduniaan dan juga akhirat. Jadilah teladan kepada dunia. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  94. Why is it that you see conspiracy theories in every major event? Why can't you just enjoy the Olympics without overthinking? I'm not saying you shouldn't defend our religion but it is stuffs like this that makes everything miserable. And I find it absurd that you would consider some advertisements and movies to be solid proofs of these conspiracies. It's pathetic! I can bet nothing bad will happen and you should do the same. The same goes to you viewers. It seems that you people will believe anything on the Internet that has to do with conspiracies. It also seems you will find fault in every event conducted by non-Muslims. I appreciate the religious reminder but I don't like the fact that us Muslims see conspiracies in everything with ridiculous proofs. You know what's ironic? We are told that we are manipulated by the illuminati/jews through media, but this blog can also be considered manipulative (also a form of media). Unless you can come up with solid proof, please just enjoy the games. Islam is a beautiful religion and known to be peaceful, and we should not look at everything negatively and connect it with unnecessary conspiracies. But if you people want to be miserable and like to believe in these sort of "strong proven" conspiracies, fine. I'm gonna watch the Olympics, an event meant to unite people around the world through sports and also a form of peace treaty. (Isn't that what Islam is all about?)

    PS: Before you people accuse me of defending the illuminati or whatever conspiracy whackos, I am not one of them.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This is very true. It's human nature. We tend to see everything in a bad way because it's the easiest channel and it's our guilty pleasure. Just like how the syaitan likes it. I see the Olympics as an event that brings everyone together, Muslims, Christians, Jews and such. It's an event where religions do not matter and people unite, peacefully.

      Just like how I said people always think badly of people or things, there's tendency that English-speakers would be looked down as "not religious" enough to comment on these things. Manipulating people is a form of sin too. It's DOSA. Unless you're a Nabi who has been told by Allah that these things would happen. I am not a saint myself but I love Islam and I fear Allah, I'm just doing my bit to try to open the eyes of these people. If it's not coming from a prophet or Allah Himself, making people believe things like this based on your own theories can be a SIN.

      Delete
    2. Illuminati..
      Freemason..
      33rd Degree freemason..
      New World Order..
      One World Government...
      40 protocols of Eldest of Zion
      Dajjal: The King Who Has No Cloth*
      read, in the name of Rabb who creath..
      these WERE NOT conspiracy theories assembled by the "pathetic" muslim.... except *

      Delete
  95. Salam semua bnyk juga komen yg bernas x kurang juga yg kurang bernas nya, tak mustahil semua ini akan berlaku lihat lah sekeliling kita nie da mcm2 da benda yg berlaku tanpa sedar dan x sedar je kita semua ni....
    Klu sapa2 ada tgk citer pasal THE ARRIVAL @ YAKJUK MAKJUK (GOG MOGGOK) Dalam bnyk menceritakan kebangkitan illumuniti ini. X pon sekali sekala cuba tgk debat syikh Ahmed Deedat tentang Yahudi @ kristian...

    ReplyDelete
  96. kepada yg x pecaya ape yg tulih kat blog ni, mai kite dgr dr sumber len pulak ye..jgn cpt sgt tolak bende2 camni..propaganda, conspirasy iluminati freemason ni cukup teliti dan sukar nk jangka..

    http://www.youtube.com/watch?v=-pzI5kXys78&feature=plcp&list=PL197C5860E15E2187

    ReplyDelete
  97. There is a high chance of the Olympics being bombed by the Illuminati. If it doesn't happen, then lots of people will never believe conspiracy theorists. this is exactly what Illuminati wants you to think. Conspiracy theorists will be "proven" wrong and Illuminati will win the game. when everyone stops believing in the illuminati, they will attack when no one expects it and the new world order will go onto the next phase. PYCHOLOGICAL MANIPULATION.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I like how you think. What's important is for us to always keeping our guard up, not to be distracted by the earthly pleasures. By having an unshakable faith, then and only then we will achieve victory against the False Messiah and his underlings. Hope it will be easier for us all. Amin.

      Delete
  98. x payah nk pegi jauh2 kan, tanda2 kiamat sendiri pon da ada dlam komen diatas, :)) tahniah penulis blog, anda seorg yg teliti, berani untuk berkongsi dan yang pastinya org yg betol2 mndalami kajian nie dari awal je yg akan tahu pucuk pangkalnya, kite kna sentiasa ingat, satu hari nanti akan ade satu peperangan antara org kafir dan org islam, dan org islam akan mnang.. org kafir pulak akan sentiasa berusaha ntuk mempercepatkan perang armageddon ini, kalau x tahu jgn mnghina , ini cume peringatan ,bukan suruhan untuk beri segala kepercayaan,

    ReplyDelete
  99. Ada satu hari tu para sahabat r.anhum ada mendengar orang-orang yahudi membaca kitab-kitab taurat dalam bahasa arab. Jadi apabila rasullullah dengar daripada orang yahudi niy, baginda bagitahu dekat para sahabat jangan menafikan apa yang disampaikan oleh orang yahudi dan juga jangan mengiyakan/membenarkan apa yang disampaikan oleh mereka. kata budak-budak nakal sekarang,"kita buat tak tahu je", aukomaqol rasullullah bersabda lebih kurang.(apa yg kurang tolong tambah atau perbaiki ya). jadi nak selamat daripada sesat kita ikut dua harta yang bernilai niy = (alquran dan assunnah). ada seorang ustaz bagitahu jika kita selalu cerita pasal dajjal atau imam mahdi lama-kelamaan akan jadi sesuatu perkara yang sia-sia dalam percakapan kita. bukan apa, dajjal niy pandai dan halus fitnah dia. sampaikan kita orang Islam dok selalu cerita pasal dia sampai terlupa buat persediaan, perintah Allah pun kadang-kadang kita terlepas pandang.tu yg paling utama.
    Jadi lebih baik kita buat persediaan bulat-bulat. lagipun nabi dah bagitahu perihal konspirasi dajjal niy kan. nak cerita tak salah tapi jangan sampai kita abaikan perintah allah terutama sekali solat ya. apa yg saya sampaikan adalah untuk diri yg bercakap niy supaya saya juga dapat perbetulkan diri saya yg hina dan lemah ini. mohon teguran dan nasihat daripada pembca andai terkurang dalam pendapat ini.

    ReplyDelete
  100. Bismillahhirrahmannirrahin....
    Tidak perlu bagi saudara/saudari semua berbalah dan bersengketa.....
    Jika benar ini adalah yang 'Haq' maka kita berdoalah bersama memohan perlindungan dari Allah......
    Dari malapetaka tersebut...
    Dan jika yang diberi ini adalah yang batil..... marilah sama2 berdoa agar Allah menunjukkan perkara sebenar...
    Semua spekulasi kita adalah berdsrkan niat....... "Innama a'malubinniat"-sesuatu perbuatan itu bermula dengan niat... cubalah anda fikirkan segala kemungkinan yang ada..... mungkin benar, mungkin salah! Hanya Allah Yang Lebih Mengetahui...... Jadi saya menghormati niat semua yang telah berhujah disini... kerana masing mempunyai pandangan mereka sendiri.... tp Disisi Allah... mungkin salah seorang dari kita mempunyai kebenarannya..... sekian....

    ReplyDelete
  101. CUBA TENGOK 'ILLUMINITI GAMECARD' YANG DICIPTA OLEH YAHUDI PADA TAHUN 90-AN.....GOOGLES SEKARANG BAGI YANG TAK TAHU TU....PERHATIKAN YANG KISAH 9/11 TU DAH JADI...PENGEBOMAN TWIN TOWER...SIAP LUKIS TERANG2 LAGI...INGAT!! CARD TU DIBUAT TAHUN 90AN...GAMBARAN TENTANG PENGEBOMAN SEPERTI YANG DIGAMBARKAN OLEH PENULIS INI PUN ADA..PASAL NEW WORLD ORDER TU PUN...LAGIIII ADA.....PASAL WHITE HOUSE ..PASAL BILL CLINTON..SEMUA ADA....YAHUDI DAH RANCANG DENGAN TERATUR...DAN SEMUA PAKAT CARI SENDIRI YER...JANGAN DUK HENTAM PENULIS BLOG...DIA LAGIIII DETAIL PASAL MENDE2 NI...SEBAB DIA CONCERN TENTANG PERGOLAKAN DUNIA..:)

    ReplyDelete
  102. nice, good job just wait see and pray

    ReplyDelete
  103. Kebenaran atau "barang haq" itu adalah Al-Quran dan Sunnahnya Rasulullah SAW...sabda baginda, taraktu fi kum amraini lan tadhillu ma tamasaktum bihima,kitabillahi wa sunnati nabihi yg bermaksud, telah aku tinggalkan di kalangan kalian 2 perkara, tdak akan (selamanya) sesat selama mana berpegang teguh kalian pada keduanya, kitab Allah(Al-Quran) dan Sunnah Nabinya (Al-Hadis)...jadi menjadi kewajiban setiap diri yang mengaku islam untuk mencari tinggalannya Rasulullah SAW supaya menjaga dirinya agar tidak sesat...yang menjadi panduan orang IMAN itu Al-Quran dan As-Sunnah...yang diwariskan secara turun-temurun daripada Rasulullah SAW kepada Sahabat kepada Tabi'in sampailah ke hari kiamat nanti dengan menjaga kemurniannya,tanpa ada penambahan barang suatu kalimat pun,yang mana pengamalan dengan didasari panduan tersebut itu pasti sahnya, diterima Allah...jadi harus dengan ILMU, yang dipelajari secara talaaqi,dari guru ke guru,yang jelas salasilah gurunya itu sampai kepada Rasulullah SAW...jadi, di zaman akhir ini, bagaimanakah mungkin kita dapat menemui 2 perkara tersebut? Pertama dengan niat ikhlas,mengharap redha-Nya Allah (mengharapkan syurga) dan ampunan-Nya dan takut pada ancaman azabNya (takut nerakaNya)...seterusnya dengan memperbanyak Istigfar,sepenuh hati dan bersungguh-sungguh, dan terakhir, dengan berdoa juga sepenuh hati dan bersungguh-sungguh,biar sampai teresak-esak dalam tangisan, mohon Allah menunjukkan pada jalan hidayah-Nya...InsyaAllah, dia akan menunjukkan pada siapa yang dia kehendaki...semoga bermanfaat dan barokah...

    ReplyDelete
  104. Assalamualaikum.
    just nk ckp yg kutuk2 blog ni, korg dah baca ke belum pasal 9/11? da tgk bukti2 dia? kajian org? kajian org barat sendiri? kata2 org yg nampak benda tu sndiri? cmne dorg dah edit video, upah syarikat berita semua? semua dah kantoi. tp kenapa benda yg terang2 kantoi ni tak tersebar ke serata dunia? sebabnya, wujud org2 islam sendiri yg tak peduli benda yg tak berlaku kat diri sendiri. macam "ohh tipu. so?" . byk sgt org mcm tu. mcm mana benda ni tak tersebar. ini bukan fitnah. bukannya ramalan. ini tanda nasihat atas apa yg pernah berlaku sebelum ni. tak adanya nk buat2 benda ni atas sbb nk famous ke apa. lepas baca, baca lagi dari sumber lain plak. dan pikir. jgn nak kutuk2. matang sket.

    ReplyDelete
  105. yg pasal 3 ogos ni mcm ade kene mengene jek,

    try tgk ni,
    fb pon akan buat auto update untuk sume user fb akan jadi timeline,

    dan ape maksud timeline tu ek ?

    dan maksud yg dituliskn di features timeline

    see here http://imageshack.us/f/62/98044684.jpg/

    ReplyDelete
  106. saudara2 sekalian. dengar sini. cuba korang bayangkan yang blogger ni post pasal mnde lain. masing2 lah bg pndgn masing2. semua nk tnjuk hebat, maki kkurangan org lain. yeah, nmpak kan kita lagi pandai.? tapi kalau lah ini hanyalah trik yahudi nak hancurkan umat Islam, diaorang tak yah kasi bom pun, sbnrnya diaorang dah bjaya pecahkan umat Islam. Dari segi bahasa pun anda dan anda tak mampu nak jaga dan lambangkan imej Islam, sibuk nak kutuk blogger n anon. lain. ape ni? sebab tu lah, melayu ni kuat kalau bersatu, tapi kalau dah macam ni kat alam maya pun dah bertikam lidah, agaknya kalau realiti bertikam sesama sendirilah gamaknye ye dak? sepatutnya yang kurang dan salah kita betulkan, blggoer ni mmberi pendapat dan pandangan. Sedangkan tiada seorang pun darpada kita ni tahu apa yang menanti kita baik esok atau 5 minit dari sekarang. Kadang-kadang pemikiran melayu yg mcm ni yg mnjatuhkan imej Islam. Sedangkan Islam tu suci. Salahkan mereka pulak mencaci agama kita, tapi kita? apa yang kita buat? tepuk dada ye saudara2 ku

    ReplyDelete
  107. baca, kaji dan lihat...ape la nak gaduh gaduh ni. Jom Sembahyang Tahajjud

    ReplyDelete
  108. Tahniah blogger..anda berani...bkn blogger je yg pkir mcm tu org putih pn da pk mcm 2..search kt youtube...its same... Takpayah nk hentam blogger sgt la sbb die pn da mntk maaf kt artikel ats 2 kalau die silap... Die brani kupas die pnye suke la... Bg sy die bukan paranoid cume die lbh sygkan org yg bakala menimpa nasib yg diceritakan... Tahniah blogger sekurang2nya pas nie ramai yg kaji n bukak balik kitab2 kaji hal nie... Tp semua 2 ats restu ALLAH S.W.T. Biar kite belajar dri kesilapan.. Thumbs up...

    ReplyDelete
  109. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  110. assalamualaikum.
    bg y mengutuk tuan pnya blog trimakasih byk2. befikir matang tak perlu memaki hamun. pertuturan melambangkan peribadi. org berkongsi pendapat tak salah kita menerima. saudara mst tak pernah ad masa untuk memikirkan masalah umat skarang. bersyukur ad org sngup berkongsi idea. may allah bless.
    p/s; lagi dilayan org y tak reti adab lagi dia suka, jgn dilayan sgt.

    ReplyDelete
  111. ini semua politik..umno byk mkn duit rakyat...huhuhuhu..

    ReplyDelete
  112. aku cuma nak cakap sikit je. BLOG INI BODOH DAN TAK MEMAJUKAN PEMIKIRAN UMAT ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tu yg bebal kepala hotak bodoh.....mundur.....lebih teruk dr kera zaman jahiliyah.....ske2 ckp org bodoh....amek bodoh ko ni blk.....jgn ko nk sebarkan kebodohan ko kt sini.....dasar manusia ada akal, tp syg tuhan cabut fungsi akal ko tu...doa la byk2 supaya ko lebih berakal

      Delete
  113. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  114. Hanya ada satu kebenaran! Jangan lah tunjukkan ketidakmatangan korang dalam komen2 ni semua! Entry ni hanya untuk memberi peringatan, penulis blog ni berusaha mengkaji, bukannya meramal! Kalau korang maki hamun dia pun, dia tak rugi apa-apa tapi dia untung sebab korang berusaha nak buktikan yang dia ni salah dan terus kutuk mengutuk. Sedar tak korang dah bagi pahala free kat blogger ni? Jangan berusaha mencari kesalahan orang lain, tapi tengok diri kita dah cukup sempurna ke? Maaf andai ada yang terasa dengan komen saya ni. Bulan Ramadhan bulan mulia, takkan kita masih nak bergaduh sesama umat Islam? Think!

    ReplyDelete
  115. Al Haqirah Ilallah30 July 2012 at 16:14

    Mafhum Surah Al Baqarah ayat 120 'Yahudi dan Nasrani TIDAK AKAN (SEKALI-KALI) redha terhadap kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka'.Kalau kita belajar tentang ilmu bahasa arab iaitu nahu (tatabahasa bahasa arab),kalimah LAN pada ayat tersebut merujuk kepada penolakan untuk selama2nya tanpa sebarang kompromi. Disebutkan lagi dalam Surah Lukman ayat 34 'Sesungguhnya hanya disisi Allahlah pengetahuan tentang hari kiamat'.Manakala kata Imamuna Syafie 'aku mungkin menang apabila aku berdebat dengan 10 orang alim tapi aku mungkin kalah bila berdebat dengan SEORANG yg JAHIL kerana orang yg JAHIL itu tidak pernah kenal akan landasan ilmu'.Pada yg menyokong artikel ini, teruskan sokongan anda.Pada yg menolaknya, sila jaga hati, lidah serta tangan yg menulis kerana mulut seorang yang baik ada pada hatinya sedangkan hati seorang yg jahat,ada pada mulutnya.Tak mengapa.Kalian bebas berpandangan.Ajaran Islam 'hargai persamaan,hormati perbezaan'. Belajar menghormati,insyaAllah kita akan dihormati juga.'Orang yang berADAB akan menjadi penyuluh bagi orang yg BIADAP..' Wallahhualam..

    ReplyDelete
  116. Not sure if trolling or plain stupid.

    ReplyDelete
  117. BUKTI NTAH APA2 .. ADA KE IKLAN + FILEM YG DIRUJUK SBG BUKTI?? CUBA BUKAK SIKIT MINDA TU, JGN TERLALU SEMPIT PEMIKIRAN!IMAGINASI MELAMPAU NI ..

    ReplyDelete
  118. Saudara Khalid Al-walid,
    Biarkan mereka yang mencerca. Hanya Allah yang maha mengetahui. Sesungguhnya tugas saudara untuk mengingatkan sesama islam telah selesai. Biarkan mereka yang menghina. Semoga kita sentiasa dipelihara Allah swt.
    Manusia yang mempunyai hati tetapi tidak mahu memahami dengannya,mempunyai mata tetapi tidak mahu melihat,mempunyai telinga tetapi tidak mahu mendengar,mereka itu seperti binatang ternakan,bahkan lebih sesat lagi.(Al-A’raf)

    ReplyDelete
  119. Assalamualaikum..

    Haha.. kelakar kankorg semua ni? ada yg setuju,ada yg mencela mngutuk bagai. sedar x,klu non-muslim baca komen2 kita,mesti dorg ketawa. mesti hilang respek diorg pd ssorg yg beragama islam.

    Kpd Tuan pnye blog,alhmdulillah. smoge usaha tuan yg sdikit ni,Allah pndg mulia di sisi Nya. Bukan kah tidak sempurna iman seseorg di antre kamu selagi mana dia tidak menyayangi saudara nya spt mana dia menyayangi diri nya sendiri?

    kepada pembaca,pengomen, dan sbg nye,atau sng d kenali dgn org awam.. kita kena fhm,apa yang cuba di smpai kn adalah sbg peringatan. peringatan utk apa? bukan peringatan utk menakut2kan kita or utk wat kita kecut perut bagai. ada yg takut smpai x jadi smbung belajar di london? Allah. jgn pndg sst isu pd sisi negatif. ambil and jadi kn peringatan yg d smpai kn utk kita muhasabah diri kita. Dimana kita waktu azan solat d laung kn? berapa banyak sunnah rasulullah saw yg kita da amal kn dan mmpu istiqamah? itu belum tanya lagi berapa byk ilmu yg kita dah timba utk kperluan serta melengkapkan diri kita utk hari kemudian? muhasabah diri. drpd mngutuk saudara/i seagama anda ok? :-)

    kpd yg membantah post blogger d atas, yg lantang mngatakan, 'dpd ko ckp mnde ni,baik gtau pasal agama,hadith or ayat al-quran. baek egt kn org len kpd Allah semua.' yup.. ape yg kamu ckp mmg sgt2 betul. tp kne egt,dakwah itu sendiri perlu lah dgn hikmah. mksud nye,scara bijaksana. ada org yg bila mndengar tntng kebesaran Allah,hati dia terus tertaut dgn Nya.. ada org pulak,bila dgar tntng sst yg dahsyat,baru hati dia egt kpd Nya. betul kan? :-) Nabi saw sndriri tdk hanya mngajar ilmu agama kpd para sahabt,tp dlm mse yg sama nabi sendiri mngingati sahabat dgn azab Allah pd hari kiamat kelak. see? nabi MENGINGATKAN sahabat tntng satu hari yg belum tiba tp pasti akn tiba.

    seseorg perlu kpd ilmu agama. kerana amal tnpa ilmu,adlh salah. dan ilmu tnpa amal juga adalah salah kn? Drpd Dia kita dtg dn kpd Dia juga tempat kembali kita. dn sbaik2 tmpat kembali adalah syurga Allah. tu lah kejayaan yg sbenar2 nya. :-)

    mungkan ad yg akan pgkah, " Rasulullah gtau sahabat tntng hari yg pasti terjadi,iaitu hari kiamat,krn baginda mmg tahu sbb Allah bg tahu kn? and bila Allah bg tahu,mnde tu akn benar2 jadi,sbb jnji Allah tu pasti."

    yup,mmg btul soalan tu. dlm kontks skrg,baginda mngingatkn kpd para sahabat dn kpd kita semua,satu sbg ilmu dn pngetahuan,dua agar kita tdk lalai dpd terus mngingati Allah dan hanya takut kpd Dia shje.

    sama mcm saudara khalid d atas,utk mngingatkan kita. bukan utk tujuan menakut2kn atau membuat fitnah. tp kita ambil inisiatif. kpd yg sudah b'amal,terus kn dan tingkat kn. smoge Allah mengangkat kalian mnjadi hmba Nya yg bertakwa. kpd yg belum dn masih lalai dgn dunia,belum terlambat utk kita bertaubat. setiap manusia melakukan dosa,dan sebaik2 yg melakukan dosa adlh mereka yg bertaubat.

    cukup lah mngutuk,mencaci saudara kita. kita tahu siapa kita di sisi Allah? kita tahu siapa saudara kita di sisi Allah? andai diri merasakan lebih baik dan mulia dpd org laen,awas.

    iblis,yg dahulunya hmba yg taat kpd Allah,merupakan ketua kpd para malaikat. Akhirnya di laknat dan di turun kan darjat nye hnya kerana apa? kerana merasakn diri nye lebih baik drpd nabi Adam a.s..

    mohon maaf andai t'salah bicara. kerana sy jugak adlah hmba Allah,yg punya byk kelemahan. wallahualam.

    ReplyDelete
  120. sy juga harap kajian ni salah n tidak benar. sy benar2 berharap olimpik itu adalah sukan olimpik semata2..tapi sy juga bnyk mmbaca buku2 kajian islami sejarah n peradaban dunia khususnya tulisan m.alexander armageddon 2012..yes, mostly benda2 mcm ni boleh jadi btul atau boleh jadi tidak..tapi kita bertawakkal n memohon sebaik2 perlindungan Allah drpd fitnah akhir zaman ke ats umat islam n agama islam.

    w'bagaimanapun, kpd readers yg tak bersetuju dgn tulisan ini, sy kesal mereka menggunakan bhs yg kurang manis apabila mengkritik n mmberi komen.. Jzkk untuk usaha. Akhirnya, islam jualah agama yg akan menang di ats muka bumi walau bagaimana org lain cuba mnjatuhkannya. takbir!

    ReplyDelete
  121. Kalau betul la teori saudara ni, tak rasa pelik ke geng iluminati ni nak letak mesej2 tersembunyi dalam lagu, movie, iklan dan sebagainya?

    Kalau betul diorang nak rancang sesuatu yang rahsia, kenapa perlu untuk beritahu semua orang?

    Rasulullah kena baling batu, dia sabar.

    Takkan kita kononnya 'dihina' dengan opening ceremony terus tuduh diorang macam2?

    Sabar saudara.

    ReplyDelete
  122. Saya ingin menambah, Filem animasi Cars 3 pon ade adegan kota London bakal diletupkan...ia boleh jadi clue, atau hanya kebetulan,...jadi yg x setuju tu boleh lah berdiam diri kerana ini hanyalah peringatan sahaja, bukan menfitnah...

    ReplyDelete
  123. subhannallah..yahudi nak jadikan 2012 sebagai kiamat seperti yang diramalkan oleh mereka..

    ReplyDelete
  124. SUBAHANNALLAH....SEMOGA KITA D JAUH KAN...

    NI ADA SEDIKIT TAMBAHAN..CUBA BACA ARTIKEL NI PULA

    http://ambooyats.blogspot.com/2012/07/olimpik-2012-berunsur-freemason-dajal.html

    ReplyDelete
  125. “Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman sesungguhnya arak, judi, berhala dan bertenung nasib adalah perbuatan keji dan termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat kejayaan.” (Surah Al-Maidah : Ayat 90)


    “Katakanlah: “Tidak ada seorangpun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara yang ghaib, kecuali Allah” (QS. An Naml: 65).

    “Sesiapa yang mengambil sebahagian dari ilmu bintang (nujum) maka sesungguhnya dia telah mengambil sebahagian dari ilmu sihir yang setiap kali bertambah ilmu bintangnya (berkaitan ramalan) maka bertambah pulalah ilmu sihirnya.” (Hadith sahih diriwayatkan oleh Abu Daud, Nasaie dan Ahmad).

    “Barangsiapa yang mendatangi tukang ramal, maka solatnya selama 40 hari tidak diterima.” (HR. Muslim no. 2230).

    “Barangsiapa yang mendatangi dukun atau tukang ramal, lalu ia membenarkannya, maka ia bererti telah kufur pada Al Qur’an yang telah diturunkan pada Muhammad.” (HR. Ahmad no. 9532, hasan)

    ANDA LUPA PADA KEAGUNGAN ALLAH APABILA ANDA TUNDUK DAN MEMPERHAMBAKAN DIRI PADA RAMALAN DAN TEORI KONSPIRASI. ANDA LUPA BAHAWA SETIAP YANG BERLAKU DI DUNIA INI ADALAH DI BAWAH KUASA ALLAH. DI MANA MULUT YANG MENGELUARKAN ZIKIR-ZIKIR MENGESAKAN ALLAH? ADAKAH ANDA SUDAH LUPA AKAN KEESAAN DAN KEKUASAAN ALLAH?

    ”Barangsiapa menyerahkan urusannya sepenuhnya kepada Allah, maka Allah akan mencukupi keperluannya.” (Al Jami’ Liahkamil Qur’an, 18: 161).

    “Dan tidak ada taufik bagiku melainkan dengan (pertolongan) Allah. Hanya kepada Allah aku bertawakkal dan hanya kepada-Nya-lah aku kembali.” (QS. Hud: 88)

    ReplyDelete