Tuesday, 24 January 2012

Yakjuj Dan Makjuj Telah Dibebaskan

Dalil Al Quran mengenai Yakjuj dan Makjuj(Gog N Magog)

Kewujudan Yakjuj dan Makjuj adalah suatu yang pasti dan wajib diimani oleh seluruh umat Islam berdasarkan tanda-tanda besar sebelum tibanya hari kiamat. Kewujudan bangsa ini diceritakan sendiri oleh Allah swt menerusi firman-Nya di dalam kitab suci Al-Quran. Antaranya, menerusi surah al-kahfi, ayat ke-92 hingga 98, Allah swt berfirman:

Sehingga apabila ia sampai di antara dua gunung, ia dapati di sisinya satu kaum yang hampir-hampir mereka (Zulkarnain) tidak dapat memahami perkataan.
Mereka berkata: "Wahai Zulkarnain, sesungguhnya kaum Yakjuj dan Makjuj sentiasa melakukan kerosakan di bumi; oleh itu, setujukah kiranya kami menentukan sejumlah bayaran kepadamu (dari hasil pendapatan kami) dengan syarat engkau membina sebuah tembok di antara kami dengan mereka?" 
Dia menjawab: "(kekuasaan dan kekayaan) yang Tuhanku jadikan daku menguasainya, lebih baik (dari bayaran kamu); oleh itu bantulah daku dengan tenaga (kamu beramai-ramai) aku akan bina antara kamu dengan mereka sebuah tembok penutup yang kukuh.
Bawalah kepadaku ketul-ketul besi"; sehingga apabila ia terkumpul separas tingginya menutup lapangan antara dua gunung itu, dia pun perintahkan mereka membakarnya dengan berkata: "Tiuplah dengan alat alat kamu" sehingga apabila ia menjadikannya merah menyala seperti api, berkatalah dia: "Bawalah tembaga cair supaya aku tuangkan atasnya". Maka mereka tidak dapat memanjat tembok itu, dan mereka juga tidak dapat menebuknya.
(Setelah itu) berkatalah Zulkarnain: "Ini ialah suatu rahmat dari Tuhanku; dalam pada itu, apabila sampai janji Tuhanku, Dia akan menjadikan tembok itu hancur lebur, dan adalah janji Tuhanku itu benar".
Demikianlah keadaan mereka) hingga apabila terbuka tembok yang menyekat Yakjuj dan Makjuj, serta mereka meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi.
Dan hampirlah datangnya janji hari kiamat yang benar, maka dengan serta-merta pandangan mata orang-orang yang kufur ingkar terbeliak (sambil berkata dengan cemas): "Aduhai celakanya Kami. Sesungguhnya kami telah tinggal dalam keadaan yang melalaikan kami daripada memikirkan perkara ini, bahkan kami telah menjadi orang-orang yang menganiaya diri sendiri".
video

Ramai yang berpendapat bahawa Yakjuj dan Makjuj ini adalah sejenis makhluk yang pelik,buruk dan besar seperti raksasa.sebenarnya pemikiran kita telah dikaburi dan ditanam dengan pandangan melampau(extreme) barat dan fantasi tentang makhluk yang berupa pelik dan ganas seperti didalam cerita Hollywood supaya kita tetap dalam kejahilan dan mereka iaitu golongan Yakjuj dan Makjuj ini boleh merosakan dunia di bawah kita ini tanpa kita sedari.Semua rahsia alam ini telah Allah terangkan Dalam ilmu yang paling lengkap iaitu Al-Quran dan juga Hadis Nabi Muhammad SAW..

Golongan Yakjuj dan Makjuj ini adalah dari banu Adam(manusia)dipercayai dari keturunan nabi Nuh.. Mengikut kajian hadis Nabi Bangsa Yakjuj dan Makjuj berasal daripada keturunan anak lelaki nabi Nuh AS iaitu Yafis yang berkembang melewati masa sehinggalah Iskandar Zulqarnain membina tembok bagi menghalang mereka keluar dari lokasi mereka.Imam Ahmad pula menerangkan ciri fizikal Yakjuj dan Makjuj yang antara lain bermuka bulat dan kulit kekuningan seperti wajah kebanyakan penduduk Asia tengah..
Rupa Yakjuj Dan Makjuj di zaman ini
Wajah Yahudi/Bani Israel yang sebenar
Dimanakah tempat mereka dikurung?jawapannya ada di dalam Surah Al Kahfi  Sehingga apabila ia sampai di antara dua gunung ..Dimanakah terletaknya diantara dua gunung itu?lihat la peta dibawah                    
Peta diatas menunjukan kawasan diantara dua gunung itu terletak diantara Negara Georgia dan Bulgaria.kawasan itu dikenali sebagai Caucasus Mountains,merupakan tempat letaknya Empayar Khazar yang tidak diketengahkan dalam sejarah tamadun Manusia..ini adalah kerana Yakjuj dan Makjuj ini tidak ingin manusia zaman ini mengetahui asal usul mereka..kenapa Empayar Khazar ini boleh berada di kawasan yang sama dengan kawasan yang didakwa kawasan Yakjuj dan Makjuj Ini akan diterangakan di bahagian 2 Yakjuj dan Makjuj..

Pelepasan Yakjuj dan Makjuj telah terjadi pada zaman Rasulullah SAW..Kenapa saya berkata demikian..mari kita kaji Hadis ini..Zainab Binti Jahsyin(isteri Rasulullah SAW).katanya Rasulullah Tidur di sisinya kemudian bangun dan kelihatan mukanya merah sambil Berkata “Lailaha illallah,Celakala bagi orang Arab disebabkan  Suatu bencana yang akan terjadi iaitu hari ini dinding yang menahan yakjuj dan Makjuj telah terbuka sebesar ini..(membuat lingkaran dengan jari telunjuk dan ibu jari)..(Zainab binti Jahsyin)bertanya:wahai Rasulullah apakah kita semua akan binasa padahal di antara kita banyak terdapat orang orang soleh?Beliau menjawab YA apabila banyak terjadi kemaksiatan..
Dinding Zulqarnain untuk menahan Yakjuj dan Makjuj

video

Dari hadis di atas kita telah di beritahu bahawa dinding yakjuj dan makjuj telah berlubang pada malam Rasulullah bermimpi dan pekara yang akan membahayakan kaum Arab akan berlangsung tidak lama lagi..Anda mungkin tertanya tanya apakah mimpi yang boleh menyebakan wajah Rasulullah menjadi Merah..pastilah sesuatu yang sangat dahsyat..Tekan disini untuk mengetahui pekara DAHSYAT ITU

Cuba anda fikirkan bahawa sebenarnya  Akhir Zaman itu bermula pada zaman Rasulullah dan zaman kita sekarang telah 1433 Tahun dari akhir Zaman dan waktu itu adalah amat lama sebenarnya..tapi kita semua yang masih Nyenyak tidur mempunyai pandangan iaitu akhir zaman baru hendak bermula.::TAMAT BAHAGIAN SATU::

20 comments:

  1. Dajjal , Yakjuj , Makjuj adalah perosak agama.
    Mereka akan menentang ajaran-ajaran agama
    dan telah mencipta politik , ajaran bergaduh dan berbunuhan ?

    ReplyDelete
  2. jgn terpedaya dengan penipuan yakjuj dan makjuj ini terutamanya mengenai Kiamat pada 21-12-12..takde ape yang akan berlaku..kalau sesuatu berlaku pun adalah perancangan Illuminati..dan bermohon la pada Allah SWT supaya diselamatkan dari fitnah dunia(Dajjal)ini..

    ReplyDelete
  3. They have polluted the oceans and the atmosphere, reduced the oxygen and the electron count, burned holes in the ozone, devastated forests, relentlessly annihilated the flora and fauna, caused havoc within the food chain, de-mineralized human food, poisoned the lakes, slaughtered the best of the human gene pool in wars for profit, eradicated entire nations and indigenous peoples, enslaved the ancient races, divided the lands, incarcerated the innocent, martyred the meek and the sensitive, dug caverns deep into the tissues of the Earth, altered the electromagnetic frequency of the human body through the misuse of electricity, torn through the veil of the subatomic realms, massacred millions with their nuclear and atomic assaults, messed with mind control, perverted the subject of history, lead millions down the path of mania and self-destruction through devastating psychedelic drugs, peddled all kinds of pharmaceutical poisons, incubated every vice and addiction that one can imagine, imposed debt slavery, and basically industrialized the entire world.this Is All of Us(yajuj n majuj Offspring)

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum...klu saya nak copy boleh x..???

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum.. Saya nak share di wall saya.. sungguh menarik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye silakan..nak share post yang lain pun boleh..terima kasih..

      Delete
  6. Da muncul da pon dajal yakjud makjud to... Mereka yg sy knal..g bush,Obama,byk LG la...lg2 najib, lim guang eng, Anwar ibrahim tu yakjud makjud yg ade kt Malaysia tu..haha

    ReplyDelete
  7. Ayat tu adalah bebentuk nyata bukan metafora atau yg tersirat. ini kerana apabila keluar yakjud makjud Allah menyuruh nabi isa bersebunyi di atas pergunungan tursina kalau tak silap...yakjud makjud nie akan ditimpa penyakit seperti flesh eater dan dibuang oleh burung burung kesuatu tempat...ia agak klise untuk mengaitkan dengan bangsa yahudi ataupun bangsa mongul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So Saudara Fuad masih menunggu kemunculan yajkuj dan makjuj ke?adakah Saudara yakin mereka bukan kaum yahudi?

      Delete
    2. So Tasik galile yang tak lama lagi akan kering 2 sape minum ????hantu ke?teruskan TIDOOO Mr Fuad..Yakjuj n Makjuj dah lama bebas dan menguasai pemerintahan dunia..jgn jadi bodoh dgn fantasi makhluk lain..hanya ada Manusia,Jin dan Malaikat je..dan kepada yang berfikir yakjuj dan makjuj ada di bawah tanah tolong fahami ayat ini betul betul... Bawalah kepadaku ketul-ketul besi"; sehingga apabila ia terkumpul SEPARAS TINGGINYA menutup lapangan antara dua gunung itu,.

      Delete
  8. Allah Maha Mengetahui.... :)

    nice sharing... Alhamdulillah.. :) semoga Allah bersama kita semua... aamiin

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum, gambar 'Dinding Zulqarnain untuk menahan Yakjuj dan Makjuj' gambaran sebenar atau hanya imaginasi semata2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAALAIKUMUSSALAM....gambar itu hanya sekadar imaginasi sahaja dari cerita Game of Thrones..Dinding sebenar Yakjuj Makjuj telah pun dirobohkan pada zaman Nabi Muhammad SAW..

      Delete
  10. https://www.facebook.com/photo.php?v=289078187909186

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari Imran bin Hushain r.a., Rasulullah SAW bersabda:

      "Dan demi jiwaku yang berada dalam genggaman-Nya bahawa kalian adalah kilauan dua makhluk yang selalu berkembang jumlahnya iaitu Ya'juj dan Ma'juj yang berasal dari keturuan Adam keturunan Iblis"

      (Hadis Riwayat at Tirmidzi)

      Dari Abdullah bin Amr r.a., Rasulullah SAW bersabda :

      "Ya'juj dan Ma'juj berasal dari keturunan anak Adam, dan jika mereka diutus kepada manusia pastilah mereka akan merosak kehidupan manusia dan tidak seorang pun dari mereka yang mati kecuali ia telah meninggalkan jumlah keturunannya mencapai 1000 lebih."
      (Hadis Riwayat Ath-Thayalisi dalam Musnadnya).

      Dari Abu Said Al-Khudri ra bahawa Rasulullah saw bersabda :

      “Allah SWT berkata, ‘Wahai Adam, berdirilah dan keluarkan penghuni neraka.’ Adam berkata, ‘Labbaik, wa sa’daik, segala kebaikan berada dalam kekuasaan-Mu. Ya Tuhan, bagaimana penghuni neraka tersebut? Allah SWT menjawab, “Dari setiap 1000 terdapat 999.”… Abu Said mengatakan bahawa mereka berkata, “Siapakah di antara kita yang termasuk orang tersebut?” Rasulullah SAW menjawab. “999 Ya'juj dan Ma'juj, sedangkan dari kalian hanya satu”
      (Hadis Riwayat Bukhari, Muslim dan Ahmad)

      So kepada Admin Facebooook diatas..hanya dgn pendapat dan kajian anda sahaja tidak akan dapat menutup Hadis hadis Sahih Nabi Muahammad SAW yang terang bederang mengatakan bahawa Yakjuj n Makjuj adalah golongan manusia..so jgn lah kelirukan umat Islam..dengan pendapat dan kajian anda yang lemah...

      Delete
  11. assalammualaikum..nk tnye tntg dinding yg dirobohkan yakjuj dan makjuj tu...adakah dinding tersebut masih kukuh ataupun telah musnah sepenuhnye?? sye kurang paham tntg hadis tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam..mengikut kata Sheikh Imran hosein, didalam kebanyakan buku tafsir mengatakan bahawa Khalifah ketiga iaitu Sayyidina Utsman bin affan RA telah menghantar rombongan pencari ke Gunung Caucasus pada tahun 50 Hijrah dan mereka telah melaporkan bahawa Dinding binaan Zulqarnain telah habis RUNTUH dan MUSNAH diatara dua lapangan Gunung di daerah Caucasus..dengan ini kita perlu lah faham bahawa Yakjuj dan Makjuj telah pun bebas..

      Delete
  12. Assalamualaikum. Disebelah Darial Pass/Gorge adalah gunung berapi Kazbek- 1. memudahkan kerja2 logam besi dan tembaga, 2.larva sentiasa turun menutup/membaiki dinding tembok yg ditebuk, 3.bila gunung berapi meletup, tembok runtuh dan cair lenyap.

    Georgia memang mempunyai kemahiran kerja2 logam. Darial Pass adalah laluan bangsa Yahudi ke Eropah/Russia, Khazar adalah bangsa disebelah utara banjaran Caucasus, yg memeluk ugama Yahudi sekitar tahun 744 atas sebab politik (kiri Kristian, kanan Islam), mereka inilah 'Yahudi' masa kini (rujukArthur Koestler 13th Tribe)

    Yakjuj dan Makjuj adalah gabungan Judeo Christian alliance yg 'bermula' 31 dec 1897 (zionism) sempena penemuan jasad firaun Ramases II 1898 (Quran, Yunus 92 'Maka pada hari ini Kami selamatkan badanmu supaya kamu dapat menjadi pelajaran bagi orang-orang yang datang sesudahmu'). Sejak gabungan itu macam2 perkara terjadi di dunia ini (runtuh sistem raja, sekularisme, hamba abdi, bolot hasil bumi, runtuh dan pecah kerajaan Khalifah, perang dunia 1 dan 2, UN, USD world currency dll) ke arah penguasaan mutlak mereka One World Government.

    Teknik mereka- tipu daya, kesan kerja mereka- fitnah dajal (dajal melihat dgn satu mata- cerita darinya berat sebelah/tipu spt sebab iraq diserang, matanya terjojol- beritanya berada di muka depan media utama), hasil kerja mereka- fasad kerosakan (dlm berbagai2 perkara- kewangan, ilmu, hiburan dll).






























    ge

    ReplyDelete
  13. http://www.yakjujdanmakjuj.com/index2.html

    ReplyDelete